Hjelp meg litt...ang "oppbevaring" av ancistrusyngel...

Ancistrusene mine yngler i vilden sky for tiden. Jeg har pr i dag et kull gående i et ynglekar, oppe i 300 literen min, og kull to er snart på vei ut av hula. Og nå er det store spørsmålet hva jeg gjør med disse. Det som er helt sikkert er at de ikke kan gå i 300 literen, for der står scalarene klare til et herremåltid...

Jeg har to tanker:

Jeg har en 60 liter med guppy. Jeg tror ikke de vil spise yngelen, men er litt usikker. Minuset med å flytte dem dit er vel at vannkvaliteten vil bli noe annerledes, og det er vel disse små noe tandre på.

Jeg har også tanker om å ta en stor plastdunk, fylle den med vann fra karet, legge litt sten, røtter og planter oppi, og rett og slett sette denne ned på vaskerommet en periode. Har pumpe som jeg kan legge oppi der, men ikke kolbe. Er jevn varme i gulvet der nede, så det tror jeg ikke skal bli noe problem.

Men ang en plastdunk, slik jeg beskriver det her, vil det være en god løsning? Jeg er som sagt litt redd for at guppyene tar yngelen, om jeg setter dem ut der.

Innspill anyone? Setter pris på snarlige svar, da yngelen nok er på vei ut av hula ganske snart her...
Jeg har også en 20 liter med en kampfisk oppi, men han setter vel sikkert stor pris på et måltid han også vil jeg tro?
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap