Knivfisk

hei. lurte på litt mer spesiell informasjon om knivfisk. fiskene ble solgt som afrikansk knivfisk, men etter søk på forumet ligner disse mer på klovne knivfisk. begge har fasongen som klovne knivfisk, men kun ene som ha flekkene som dem. den andre mangler flekkene, men har samme fasong. disse har ikke helt lik fasong som afrikanske. bilde kommer i morgen.

men til det jeg lurte på: vil gjerne ha litt info om denne fiskens vaner, egenskaper, foring, kjønn, åssen man ser trivsel og mistrivsel osv...

har da fått info om dette er rovfisk og tar det en har plass til i munn, men fisken ser ut til å være fredelig blandt andre, siden de ikke er for små disse gjemmer seg en del i hjørne bak roten ogå, men den uten flekker bruker ofte å ta turen rundt om

håper på ordentlig informasjon, ikke bare masse mas om alt annet!

Tror ikke du skal gjøre de for store forhåpninger om å få greie på spesielle erfaringer og informasjon om desse sortene her på forumet. Det er vel ikke så mange som holder dem.

Får nesten håpe du har fått den afrikanske, det er tross alt den minste av dem.

Selv har jeg kunn erfaring med Black Ghost, men desse artene tror jeg ikke er samenlignbare. Uten om form og at dem er carnivore.

Hvis du googler det latinske navnet, vet jeg der skal ligge en del info om de fleste knivfiskene i handelen på mere spesialiserte forum. Som f. eks. monsterfishkeeper..

Er nok redd for at alle de tre artene som er aktuelle kandidater, er tankbustere i de tankene du har til rådighet. Hvis du ikke har flere kar en det som er reg. på profilen din. Hvis ikke kan det vere en ide å planlegge et stort kar, for desse artene har en tendens til å vere vanedannende..

Et par tips kan jeg vel gi med på veien som er mer universelt. Gjør ditt beste å innrede tanken etter de spesielle leveforholdene den krever, det blir du belønnet for. Mest mulig forskjellige frossenfor for variasjonen sin del. Bor du i nærheten av sjøen, kan du sanke tanglopper for levendefor (stor slager hos BG). Mulig den vil ha grøntfor som brokkolidusker og erter.


Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap