Corydoras eller ciklider?

Har flyttet sammen levendeføderne og tømt et av akvariene - en 115 liter med omtrent samme mål som et Juwel Lido-kar.

Skal starte det opp igjen med sand i stedet for grus og har lyst på helt andre fisker enn levendefødere.

Så er spørsmålet: Kakadue-ciklider, prinsessen av Burundi eller corydoras på bunnen? Har ikke hatt noen av disse før.

Vanskelig å bestemme seg. Hva synes dere garvede akvarister?
gurimalle
Har flyttet sammen levendeføderne og tømt et av akvariene - en 115 liter med omtrent samme mål som et Juwel Lido-kar. Skal starte det opp igjen med sand i stedet for grus og har lyst på helt andre fisker enn levendefødere. Så er spørsmålet: Kakadue-ciklider, prinsessen av Burundi eller corydoras på bunnen? Har ikke hatt noen av disse før. Vanskelig å bestemme seg. Hva synes dere garvede akvarister?

Kaller meg ikke "garved", men
for meg som er Coryfrelst, anbefaler jeg deg Corydoras. Det finnes nær 200 sorter i alle prisklasser så utvalget er bredt. Vil du ha en "lett" cory anbefaler jeg aeneus, albino eller kanskje paleatus. Disse leker lett og iallefall mine legger mengder av egg. Ja om du ønsker oppdrett da. Det er alltid gøy å se inn i et kar med corydoras og når de blunker til deg... smelter du og blir coryfrelst du også. Lykke til med valget ditt

Bildene er av nevnte coryer ;- =)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap