Dele opp akvariet

Heisann

Jeg har litt lyst til å prøve å få Leopard-Danioene mine til å yngle. Og har laget til ei bøtte,med klinkekuler og luftestein.

Mitt spørsmål er da, er det noen mulighet for å flytte yngelet(hvis det blir noe) inn i det store selskapskaret, og dele det opp med noe form for netting/tynt finmasket stoff? Slik at voksne fisker blir på ene sia og yngelet på den andre?

Leste nemlig litt seint at yngelet ville trenge et eget filter etter hvært, og jeg har nå kun ei luftpumpe koblet til luftestein. Har rett og slett ikke råd til et dyrt filter akkurat nå.

Er det noen andre billige alternative måter jeg kan gjøre det på? Kan det f.eks holde om jeg rett og slett lar dem være i bøtta, og bare bytter rikelig vann daglig?

Er rimelig newbee når det kommer til filtere og pumper etc, da jeg selv i selskapsakvariet kun har et bunnfilter, og det er all filtererfaringen jeg har Så beklager hvis jeg spørr noe teit
Du kan kjøpe luftdrevet filter. De koster under hundrelappen, og drives av luftpumpe, og det har du jo allerede Se på www.aquamanias.no, der har de noen billige.
ok.Tusen takk for svar Kan jeg da drive både filter og luftestein med samme luftpumpe?
Det kan du sikkert hvis det er to "utganger" på luftpumpa
Pål Laumann
[URLBLOCK1] burde vel funke



Whow , den ser jo helt genial ut!!! Nettopp noe sånt jeg tenkte på. Skal se om jeg finner noen norske sider som selger sånne
Her er du diverse yngel utstyr til en billig penge....
Artemia
ok.Tusen takk for svar:) Kan jeg da drive både filter og luftestein med samme luftpumpe?


Ja, hvis du kjøper en luftpumpe med to utganger og som er sterk nok til å "pushe" luft ut i både filter og brusestein. Det er mer "motstand" i svampen i et filter enn det er i en brusestein.
Men f.eks. denne luftpumpen fra Eheim burde klare jobben. To utganger.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap