"Lag" med "olje" på toppe av akvariet?

Jeg har et mystisk "ikke-like" problem. Jeg fikk et anfall av død, helt tilfeldig. Sneglen døde av alderdom og den ene Kuhli-ålen av sittet fast i pumpen... Men nå har det dannet et slaks "lag" med "olje" på toppe av akvariet. Dette ser ikke bra ut. Hva kan jeg gjøre for å få det vekk?


Høres ut som du har fått proteinhinne.

Hvis du setter utblås fra pumpen mot overflaten. Slik du får bevegelse i overflaten, da vil den antageligvis forsvinne.


Takk, men jeg fant ut en annen løsning. Tok et litermål og tømte bare vekk overflaten, slik at jeg fik med meg mesteparten av proteinhinna. Fant også eg død reke bak en rot, så det forklarer kanskje også lukta hehe. Kjøpte reka i går, så døde den i dag. Typisk akvarium hobby


Lukta..?

Det hørtes ikke så bra ut. Hvor stort er karet ditt? Synest det skulle vere rart om en reke skulle lage lukt om den døde, så sant ikke karet er veldig lite og reka var stor.

Vil tro at du forer sjenerøst, slik at du har rester av for som ligger å rotner..

Nei, det lukta død reke.
Lukta forsvant skjønner du. Og jeg mater i vertfall ikke for mye :P mn en god faktor
Tilfeldig bekjentskap
© Alexander K. Bjørø
Reklame for plussmedlemskap