Store guppy-yngel....

Hadde en tråd her ang fødekasse. I dag til morraen endte det med at jeg hadde min veldig gravide guppy oppi likevel, for nå hadde hun vært sprekkferdig i flere dager. Da jeg kom hjem fra jobb lå det 17 nye krabater og svømte i fødekassen. Morro!

Men det jeg lurer på er om det varierer veldig hvor lenge guppyen holder yngelen sin.... Disse var dobbelt så store som de to andre kullene jeg har fått, og disse kom fra den minste fisken jeg noen gang har hatt som har født. (er jo nybegynner da.... )

Tydligvis en del yngel å berge ved å bruke fødekasse, for tidligere har jeg bare fått fisket opp 4 og 8 stk. Nå har jeg 17 Men jeg ser ulempen ved fødekasse for moren med det stresset det kan føre med seg... Så vi får se hva det blir til neste gang.
-Gratulerer med yngel!

hvis du absolutt vill bli overbefolket kan du bruke fødekasse, men som sagt, redd ikke mere yngel en det du har plass til!

Spessielt guppy, platy osv pga. alle levendfødere er født for og føde og dø og når de først føder, føder de ikke bare èn, men alt fra 10-50 og kanskje mere!

dessutten er guppy yngel ganske skjøre, men de er flinke til og overleve.
Jeg bruker ikke yngle/fødekasse lenger jeg, fordi jeg vill at ynglene skal vokse opp, noe som tilslutt gir en stor og fin guppy, platy (eller hva det nå en måtte være) Stamme

Guppyen søker ofte tilflukt opp til vannflaten rett etter at de er født, så flyteplanter er et must

Mvh Eldar. M.R
Inaktiv bruker
Drektighetstid
Følgende er klippet inn fra guppy-profilen her i AF (fanen oppdrett):
"De kan føde ca hver 28 dag ved optimale forhold, og trenger ikke å bli befruktet hver gang, da de kan lagre sperm over lengre tid i magen. Drektighetstid kan vare helt opp til 72 dager dersom temperaturen på vannet er lav, eller dersom hunnen er stresset."

Så ja, det kan nok variere en del, særlig om hunnen har vært stresset.

Gratulerer for øvrig med yngel!
kommer nok ikke til å bruke fødekasse hver gang i fremtiden, for det kan jo bli en ganske heftig overbefiskning etter hvert.... Men jeg har ikke så mange akkurat nå, så det passet fint med en gjeng på 17
Plussmedlem
aquadilla
kommer nok ikke til å bruke fødekasse hver gang i fremtiden, for det kan jo bli en ganske heftig overbefiskning etter hvert.... :D Men jeg har ikke så mange akkurat nå, så det passet fint med en gjeng på 17 :)

Har ei hue i mitt kar som har født antall som følger: 5 - 11 - 56 - 61, så ja du kan sikkert forvente deg at fødekassa blir full
Og det er bare de vi rakk å telle. De to siste gangene har hun begynt å yngle før vi la merke til det.
what?!?!?! 61!!!! hjelpes, ja da blir det jammen meg fullt etter hvert. er det noe marked for å selge guppyer for en billig penge, eller er det så fullt av de over alt at ingen er interessert?
Jeg pleide å gi bort guppyer gratis. Syns egentlig ikke det er noe man kan ta penger for. Det er en fisk som yngler så mye at man skal vel helst være glad for å bli kvitt dem overhodet

Da jeg ga bort de siste guppyene mine, var det en stund siden forrige gang jeg hadde tynnet ut i flokken, og da hadde jeg 150 stk....! De yngler noe så grassalt, og mine så ikke ut til å ha noen interesse for å spise egne yngel heller. Derfor ble de så mange.
Plussmedlem
aquadilla
what?!?!?! 61!!!! hjelpes, ja da blir det jammen meg fullt etter hvert. er det noe marked for å selge guppyer for en billig penge, eller er det så fullt av de over alt at ingen er interessert?

Jepp. Den så ut som den var en nanometer unna å eksplodere den siste uka før den nedkom. De to siste dagene lå den nesten konstant på bunnen og hvilte.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap