Jeg kjøpte en ny ancistrus til akvariet i dag, som ikke er helt som den skal være.
da jeg så den i dyrebutikken, så den veldig slapp ut, men d kan dem jo gjøre når dem hviler... når jeg kom hjem med den, ble den ikke no mer kvikk, men fortsatte å ligge mye stille uten lyst til å utforske. jeg kan også hente den opp med fingrene uten at den gjør motstand.
jeg la også merke til at øynene sitter veldig dypt inn i hodet, så jeg kan se den hvite delen av øyehulen, der jeg føler øyet burde ha sittet. dette er likt på begge sider.
den er litt blass i fargen, men butikk-fisk er vel ofte d, og ancistrus har jo en del forskjellige varianter av fargenyanser selv i samme art.
jeg ser jo nå, at selvfølgelig burde jeg ikke valgt akkurat den, men nå som jeg først har, vil jeg prøve å redde den.
alle vannverdiene mine er helt normale, pH litt lav på 6,3, men dette ville vel ikke gjort store utslaget på disse få timene siden den kom hjem. så problemet var nok der allerede før jeg kjøpte den.
skal prøve å få lastet opp bilde i mårra, har ikke batteri i kamera akkurat nå, men jeg håper noen kanskje har opplevd lignende før?
setter pris på alle tips