Mitt første akvarie, 120-160l skal kjøpes inn og trenger råd :)

Jeg har lyst til å kjøpe meg akvarie og med bosituasjonen min som jeg er i så er nok noe større enn 120-160L vanskelig så derfor velger jeg å starte med dette.

Det jeg lurer på er hva folk anbefaler av karr, pumper, bakrunn osv?



Jeg har sett på forskjellige nettbutikker som tropefisk, webzoo samt at jeg har sett igjennom de fleste annonsene på finn og dette forumet og det beste jeg kommer fram til er:

http://webzoo.net/default.pl?showProduct=764&pageId=579
Dette er 125L inkl pumpe, varmekolbe og armatur til 2300kr og det ligger såpass nærme til at jeg kan hente det.



Noen som har bedre tilbud? evnt omtrent samme pris på et litt større?

Jeg holder til både i Oslo og i utkanten av Drammen så ser helst at jeg enten kan få tak i et brukt eller et nytt karr fra det området
Takk for tips!

Veldig interessant den der. Det er jo også mulig å hente dette istedenfor å sende hvis netshoppen har den muligheten.

Eneste jeg er litt skeptisk på er kvaliteten? Og det står jo ingenting om filteret som følger med.. Og hvordan merket er karret?
Så nå i en annen tråd denne quoten:
"Kjøper du et juwelkar så er det et godt filter med f.eks. De Dahls pusher pleier også ha med fornuftig filtrering."

Er dette hva dere andre også erfarer?



EDIT: Fant dette akvariet på bare 110L, men fortsatt veldig billig og jeg kan velge pumpe selv:
http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=511013&prodid=2642

Er dette noe eller er det bare jall?
Så ut som et Fluval filter, de er blant de beste - om ikke de beste - interne filtre som finnes, i et 160l er det sannsynligvis ett 4+ eller 4U.
Ulvster
Så ut som et Fluval filter, de er blant de beste - om ikke de beste - interne filtre som finnes, i et 160l er det sannsynligvis ett 4+ eller 4U.


Takk for info. Da vet jeg at selve pumpa nok holder på begge to, men hva med siste alternativ? Noen som har motforestillinger mot å kjøpe billigakvarium?
Har nå kommet fram til at Juwel 180L møbelakvarie er det jeg vil ha. Både plass og pengemessig er nok dette det beste startakvariet som jeg kan få tak i.

Nå er det bakgrunn som jeg er usikker på og trenger hjelp. Jeg tenkte på BTN rød gneiss som visstnok skal være ganske fint med rådasand/biltemasand og skal passe bra sammen med fisken som jeg har satt meg opp mot som er en av corydoras rasene.

I 180L min har jeg da plass til annen fisk hvis jeg putter oppi en liten stim av disse?

Har noen andre fisk som jeg burde se ann?

Vil prøve å skaffe et godt biotop for fiskene jeg kjøper, men pågrunn av tid og kunnskap er det nok best å gå for rød gneiss føler jeg nå så trenger råd
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap