- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Gravid molly?
Gravid molly?
Postet 19.12.09 kl 16:54
Det kan se veldig ut som om hun er gravid. Det er ihvertfall slik guppyer ser ut når de er gravide, begge disse fisketypene er levendefødende så skulle tro det ikke var så stor forskjell på hvordan de ser ut når de er gravide. Nå er det bare å følge med å se om det dukker opp noen små søte noen Det er så artig asså! gled deg ^^
Mvh. Malin
Mvh. Malin
Postet 21.12.09 kl 00:29
Ja syns det er kjempe spennende.. Det er mitt første akvarium, så syns dete r ganse morsomt å følge med på fisken.. Var så uheldig å få sykdom i akvariet mitt etter at jeg hadde kjøpt fisken, så har mistet 4 molly Så det hadde vært utrolig morsomt om det kom noen søte små Plasserte henne i fødekasse i går for de andre fiskene var på henne hele tiden.. Så nå er det bare å vente
Postet 21.12.09 kl 08:12
Postet 21.12.09 kl 15:27
Ja det er utrolig kjedelig med sykdom, men tror jeg har fått stoppet det nå.. Har hatt en 5 dagers kur med "TETRA MEDICA GENERAL TONIC", og det er ingen flere fisk som har dødd
Jeg måtte slippe ut mollyen min med de andre da det ikke skjedde noe etter 3 dager.. Hun blei tydelig stresset av å være oppi der. Hun pustet veldig fort og svømte inn i veggene på fødekassen :/ Hun roet seg med en gang jeg fikk slept henne ut, men det er fortsatt ingen baby fisk Tror nok ikke tiden er helt inne for hun fortsetter å vokse rundt magen, men er samtidig litt redd for at hun holder igjen.. Hvordan er dine erfaringer med fødekasse?
Jeg måtte slippe ut mollyen min med de andre da det ikke skjedde noe etter 3 dager.. Hun blei tydelig stresset av å være oppi der. Hun pustet veldig fort og svømte inn i veggene på fødekassen :/ Hun roet seg med en gang jeg fikk slept henne ut, men det er fortsatt ingen baby fisk Tror nok ikke tiden er helt inne for hun fortsetter å vokse rundt magen, men er samtidig litt redd for at hun holder igjen.. Hvordan er dine erfaringer med fødekasse?
Postet 25.12.09 kl 19:33
Postet 25.12.09 kl 20:11
jaa, disse fødekassene tror jeg ikke bare er bra asså. For jeg hadde den ene guppy'en min i en sånn og hu blei bare superstressa. så jeg har bare hatt masse planter og flyteplanter jeg. Når jeg da ser de så flytter jeg de over i eget ynglekar eller så putter jeg den gravide over i ynglekaret, og flytter hu tilbake til hovedkaret når ungene er blitt født.
Det funker faktisk kjempebra Det er jo litt enklere å se når guppier er gravide enn når mollyer er gravide. jeg har mollyer nå jeg og, jeg tror hu ene er gravid men jeg veit ikke helt enda. Spennende og følge med.
Hvordan går det med din nå?
Det funker faktisk kjempebra Det er jo litt enklere å se når guppier er gravide enn når mollyer er gravide. jeg har mollyer nå jeg og, jeg tror hu ene er gravid men jeg veit ikke helt enda. Spennende og følge med.
Hvordan går det med din nå?
Postet 25.12.09 kl 21:29
Postet 25.12.09 kl 23:40
InaMalin09Hvordan går det med din nå?
Hun er veldig firkanta i buken nå, men det skjer fortsatt ingenting.. Har gått til innkjøp av stein som jeg har lagd en hule av i tillegg til den ene jeg har. Har også kjøpt 3 nye akvarieplanter.. Veit ikke hva plantene heter, men de ser rett og slett ut som hår :P hehe.. De på dyrebutikken sa at de var fine å gjemme seg i
Har også kjøpt ei rot med en hule inni, så håper hu stresser litt ned og at det skjer noe snart.. Hu ser jo ut som hu skal sprekke.. Skjellene hennes strutter ut under buken, så det burde skje noe snart
Jeg har kjøpt meg 4 guppyer nå også, og hannen er såå utrolig fin.. Hvit med blåskjær i og svarte panter prikker
Er du fornøyd med guppy?
Postet 28.12.09 kl 17:23
ROLF-FLORnår min molly var gravid hadde jeg ikke to akvarium men et. prøvde yngel kasse, men det lyktes ikke, men når jeg byttet vann tok jeg henne opp og satte henne i en glass bolle, måtte bort men når vi kom hjem var det fult av yngel;):)
Hvor lenge hadde du henne i glassbollen før du slapp henne ut i akvariet igjen? Hadde du noen form for pumpe og filter, eller gikk det fint uten? Er relativt fersk i dette feltet, så har ingen erfaring med gravid fisk og yngel, men vil veldig gjerne klare å fø opp yngelen da
Postet 28.12.09 kl 17:26
ROLF-FLORhar du bare molly i karet
Nei jeg har 7 neontetra, 2 glassmaller og 2 dverg guramier sammen med de mollyene jeg har.. Jeg var redd for at den andre fisken skulle "gå løs" på henne fordi hun var gravid, men de har faktisk holdt seg unna.. Det er verre med molly hannen.. Han jager henne rett og slett rundt i akvariet og "snuser" på henne under buken :/
Postet 28.12.09 kl 17:30