60l akvarium - hvor mange fisk?

Har hatt akvariumet oppe i 5 uker den dag i dag. Satt inn mine første 2 maller i uke 2. Og har skiftet vann daglig etter det for å unngå Nitrit og det har funket veldig bra. Planer om å fortsette med det litt til.

I uke 4 kjøpte jeg 5 Guppy og i dag kjøpte jeg 6 Corydoras. Har også en Mordsnegle luskende rundt å slakter pest-snegler som jeg har fått en million av (Så mange at det er umulig å telle).


Så et par spørsmål.

* Hvor mange fisk kan jeg ha i mitt akvarium? Har nå 12 stk totalt. Har ikke planer om å kjøpte noen nye på en god stund.

* Skal Corydorasene være ekstremt gira? Her spinner de rundt i ville hastigheter i blandt og er generelt urolige. Normalt? Minner om at de er helt nyinnkjøpt ista.

* Har vanlig flakf0r og malletabletter - Er dette nok til å gi fiskene behovet de trenger?
Inaktiv bruker
Antall fisk kommer veldig ann på størrelsen på de, du kan feks ha flere neontetra, enn feks guppy.
man sier en liter vann per centimter med fisk, så det er altså størrelsen på fisken som teller. Føler du ikke veldig behov for flere, ville jeg sagt meg fornøyd med de du har. Bedre for fiskene at det ikke er overbefolket

Jeg forer med flakfor og malletabletter, og mine fisker virker fornøyde med det har kamfisk, maller og corydoras i min tank. Du kan gi agurk i tillegg vist du vil, legg i en skive og ta den ut eventuelle rester etter ca ett døgn.

Spinnville corydoras kan være ett tegn på stress, og siden de er nyinnflyttet er det nok grunnen. De roer seg nok etterhvert. Corydoras er ikke så glade i direkte lys, så gi dem gjerne noen skyggeplasser i tanken Er de oppe å super luft ofte bør du sjekke vannkvaliteten.
Enig med Lykke. Jeg ville heller ikke hatt flere. Guppiene yngler lett, så hvis du har planter yngelen kan gjemme seg i, blir det ratt en god del flere av seg selv så sant du har både hunner og hanner, da, selvfølgelig.

Ps Fint oppsett av akvariet du har laget, forresten
Plussmedlem
Falkfór varierer veldig i kvalitet og forringes også fort når man først har åpnet boksen. Derfor vil jjeg ikke anbefale å gi kun det til fiskene. Personlig gir jeg ikke ofte flakfór og da bare som en avveksling. Har opplevd at fiskene fort blir lei flaket. Jeg har flak stående, men aldri lenger enn 2 måneder etter åpning og jeg kjøper bare små bokser. Etter 2 måneder hiver jeg det som er igjen.
Jeg gir stort sett mygglarver (røde, svarte), artemia, dafnier og annet fór i den gata, ferskt eller frosset. Ancistrusene får ymse grønnsaker et par ganger i uka for å spe på algekosten.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap