Hvilke fisker kan jeg ha sammen?

Hei

Jeg har nå 10stk Kardinal tetra og 1 stk liten Scalare (Er klar over att denne kan begynne og spise på tetraene når den blir større). Samt en sugemalle jeg er litt usikker på hva er, men tror det er gibbiceps.

Jeg vurderer innkjøp av noen noen fisker, men er litt usikker på hva jeg han ha.

Jeg har veldig lyst på noen indisk glassmalle.
Er det noen som har tips til andre typer jeg kan ha? Gjerne litt fargerike fisker. Gjerne større en Kardinal tetra.

På forhånd takk.
Plussmedlem
Hvis det er til 60-literen din så bør du unngå glassmaller. Du har for lite plass.
I tillegg så har du startet opp karet for kun få dager siden (ref. tidligere innlegg om temperatur).
Du bør derfor ikke kjøpe flere fisk foreløpig.
Platy og guppy
som loomis sa er det lurt å vente en stund før du kjøper mer men, guppy er veldig lett og kjempefin. ved kjøp av guppy bør du passe på at di ikke e misforma(knekk i ryggen) og du bør ha 3-4jenter per gutt. platy er også veldig lett og fin. platy og guppy passer fint sammen (har det selv).platyen må ha 2-4 jenter per gutt. dette med 3jenter per gutt er for å hindre at gutten jage jenta til døden.
scalaren kan ete yngelen til både platy og guppy når den blir stor, men det trur eg ikke blir et problem. vis det blir et problem kan du kjøpa fødekar(veldig lurt med fødekar vis du vil ha oppdrett) yngelen fødes med knust for, nyklekket artemia eller babymat.
gibbiceps trenger masse plass så en 60 liters e litt lite for ein fisk som blir 50cm lang...
scalare blir også altfor stor for dette karet
Tilfeldig bekjentskap
© Astrid Westad
Reklame for plussmedlemskap