Sammensetning

eg skal kjøpe meg 4 l201 og 4 l333, eg har et akvarie på 110l og et på 120l men kan eg ha l201 og l333 sammen i 110l (har også 3 acistrus der) eller burde eg hat en gruppe i 110 og den andre i 120l, har fisk i begge akvariene
L333 blir 15 cm som utvokst og L201 blir ca 12 cm.
Jeg hadde ikke engang tenkt tanken på å stappe begge artene i et og samme 110 eller 120 liters kar! Er du ikke det minste skeptisk til å trøkke så mange store L-maller i et så lite akvarium?? L-maller, særlig hannene, liker å etablere territorium, og det blir fort krangel i et kar med så lite bunnareal.
Selv om du fordeler dem i to ulike kar, er det fremdeles for lite etter min mening for 4 stk av L333 i utvokste størrelser. L201 blir litt mindre så det kan kanskje gå an med et par, men 4 stk blir trangt.
eg ska kjøpe fire for eg kan få par, tror de er 2-3cm nå, vokser ikke maller seint?
Ja, det stemmer. L-maller vokser ganske sakte. Er de ikke mer enn 2-3 cm er de jo bare yngel, og som oppvekst-kar er de akvariestørrelsene du har helt topp Det vil ta ganske lang tid før de vokser ut av akvariene.

De kan også fungere som f.eks. leks-kar for et par av en av malle-artene senere. Men jeg tror ikke jeg ville hatt hele gruppen der, med tanke på at hannene blir så territoriale.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap