Venusfisk. og noe om kampfisk.

*Er venusfisk sånn som har yngler i magen som kommer ut og svømmer selv eller legger de fra seg egg?
To av fiskene har ganske runde mager og helt hvite nederst på magen og opp mot ryggen. Leste at hunnene er rundere enn hannene, så kan det hende disse to er hunner? da har jeg ivartfall 10 hanner og 2 hunner :s

* Har 2 andre kampfisker i karet, begge er hunner. Den ene er helt mørkeblå, mens den andre skifter litt farger :p
Den var først brun også blå, nå er den grå med hvite striper fra hodet til halen?:S Men disse forsvinner og kommer tilbake noen ganger. Den står også med hodet ned og halen opp noen ganger. Betyr det noe?
Har prøvd å sette inn hannen (var det dumt?) Men den bet etter begge to så den forsvant fort ut i sitt eget akvarie igjen
du har det ganske rett ja, hunnene er hvite i buken og rundere. hannene er mer helfarget og noe lengre og fargerike finner. her er en hunn
[External Image]

de legger egg i flyteplanter, og bryr seg ikke altfor stort om yngelen. hardfør fisk, mine yngler har overlevd alt fra nitritt til kaldvannsbytter :p (betyr ikke at de kan vanskjøttes altså, men de tåler mye )
Så de er ikke gravide, eller hva jeg skal si?
men, er det ikke 3 hunner til 1 hann ellernoe? eller har ikke dette noeå si, for da er det ivartfall veldig feil i mitt :p
selv har jeg bare hunner og to yngel igjen nå. tror ikke det gjør så mye, de leker jo ikke hele tiden og siden de ikke går gravide er det jo ikke som med guppier at de blir utslitte. men det kan jo hende de to damene syns det blir litt vel mange mannfolk, hva vet jeg :p
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap