Eplesnegle spiser anubias

helt krise eplesnegla mi spiser opp den nye anubiasen min som kostet 200kr det hadde vært litt dumt om den ble borte etter kun 2 dager hva kan jeg gjøre og hvorfor spiser snegla opp planten
Hei :)
vet ikke helt hvilken plante dette er. er den veldig bløt/myk plante? og er akvarie helt tomt for alger? jeg mater sneglene mine med Malle mat. og gjerne et mais korn/agurk skive. de rører ikke plantene mine.
dette er en hard plante bare søk på anudias på plantebasen ikke mye alger den har spist 6 blader nå
Plussmedlem
Det spørs om du bør gi dem mer å spise enn du gjør for øyeblikket. Eplesnegler er glupske skapninger som elsker grøntfór og de spiser det meste som er tilgjengelig. Det er likevel veldig uvanlig å høre at eplesnegler spiser anubias da denne planten regnes for å ha for harde blader.

Det eneste rådet jeg kan komme med er å gi eplissene dine masse grønnsaker å kose seg med.

Endring:
Agurk er greit , men inneholder ikke all verden med næring så sneglene blir neppe mette av ei skive agurk. Prøv med squash, salatblader, spinat, mais o.l. De er også glade i mat beregnet på foreksempel maller og reker.
har lagt en bit agurk oppi der nå den spiser ikke plantene men stilken
Dytt
bare ta og dytt sneglen "oppå" agurken så vil den nok spise. det gjør jeg. jeg har en plante som ligner på din. men sneglene mine har aldri rørt plantene..
Gunttre
dette er en hard plante bare søk på anudias på plantebasen ikke mye alger den har spist 6 blader nå


Eller du kan selv legge inn en aktiv lenke, sånn at det blir enklere for folk å hjelpe

Ellers så har jeg en slik plante og...og mine eplesnegler spiser kun de "slitne" bladene. Og dette er to kjempeeplesnegler...
Mine snegler for masse grøntfor da...spiser lett et salatblad på en natt.
Tilfeldig bekjentskap
© Bente Børresen
Reklame for plussmedlemskap