Har noen her kampfisk og venusfisk sammen?

Det har jeg ivartfall, 12 venusfisker og 2 kampfisk hunner lever sammen i et 60 liters akvarium.
De trives veldig bra sammen, jeg har hatt 24 grader i vannet til nå, er det noe annet dere kan anbefale som er best?

18-22C - VENUSFISK
24-30C - KAMPFISK

Det er dette de skal ha, men det stod at venuskan overleve til 28C. Jeg vet at ''Det at den overlever betyr ikke at den trives...'' Men siden 24 er det minste for kampfisk, er dette en grei temp da?

Hva har dere?
mine går i 25 grader, og de yngler. påstås at de blir mer fargeløse i høyere temperatur, men mine er fine og mørke i fargen de. så jeg har hvertfall ingen betenkligheter med å ha dem i 24-25 grader, men så mye høyere ville jeg nok ikke gått
Plussmedlem
Venusfisker er meget hardføre skapninger som tåler mye, og våre venuser går i kar med scalarer på en temp rundt 26-27 grader. Jeg startet riktignok ikke på den temperaturen med de, men har sakte skrudd den opp over en periode.
Ved et tilfelle mistenkte jeg hvitprikk og skrudde opp til 32. Aktivitetsnivået til de andre fiskene falt betraktelig, mens venusene fortsatte som vanlig, bare lavere i akvariet. Lettholdte små skapninger dette.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap