Fisker som "beskytter yngelet" ?
Postet 24.12.09 kl 21:16
Postet 24.12.09 kl 21:21
Postet 25.12.09 kl 13:20
Vet ikke om innholdet på karene dine er oppdatert, men det ser ut som det er ganske mye stor fisk der fra før og karene dine er allerede for små for flere av artene du har.
Husk at foreldre som beskytter yngelen sin kan bli ekstremt sinna mot alt annet som er i akvariet ditt. Det kan ende med slåsskamper hvor fisker dør.
Hvis du lurer på fisker som er lette å få yngel til å vokse opp på vil jeg anbefale ciklider. Sebraciklider er ekstremt gode foreldre ( og vannvittig sinna på alt og alle som kommer nær ungene deres). De er litt store og trenger et eget kar til seg og yngelen, du kan få et par av meg om du kan gi de et eget kar med noe størrelse.
Hvis du ønsker å få flere av guppy yngelen din til å vokse opp kan jeg anbefale flyteplanter som yngelen kan gjemme seg og finne mat i, det fungerer kjempebra.
Lykke til hilsen Ola
Husk at foreldre som beskytter yngelen sin kan bli ekstremt sinna mot alt annet som er i akvariet ditt. Det kan ende med slåsskamper hvor fisker dør.
Hvis du lurer på fisker som er lette å få yngel til å vokse opp på vil jeg anbefale ciklider. Sebraciklider er ekstremt gode foreldre ( og vannvittig sinna på alt og alle som kommer nær ungene deres). De er litt store og trenger et eget kar til seg og yngelen, du kan få et par av meg om du kan gi de et eget kar med noe størrelse.
Hvis du ønsker å få flere av guppy yngelen din til å vokse opp kan jeg anbefale flyteplanter som yngelen kan gjemme seg og finne mat i, det fungerer kjempebra.
Lykke til hilsen Ola
Postet 25.12.09 kl 15:33
Postet 25.12.09 kl 17:26
Postet 25.12.09 kl 17:47
akvaHei! Jeg lurer på om noen som vet av noen ferskvanns fisker , Som legger egg eller føder levende og så beskytter yngelet og ikke spiser dem opp ?? Håper på svar!
De fleste levendefødere spiser egen yngel om yngelene ikke har noe å gjemme seg i. Endlers Guppy spiser ikke sin egen yngel, så det er iallefall en...
Ellers legger de fleste ciklider egg og passer både egg og yngel med aktet blikk. Ønsker du ha ciklider MÅ du ha et stort kar, da de krever sin plass både med sin størrelse og revir.
Postet 25.12.09 kl 19:15
Postet 26.12.09 kl 04:29
Postet 26.12.09 kl 12:39
akvaHer er et par bilder av den nye fisken, beklager at bildene ble dårlig. Håper noen vet hva jeg har kjøpt!
Tror dette er http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1050
Kan også være gullsøm. Disse kan til forveksling være litt like. Men se på acara så finner du ut om det er den du har
LOFFA
Postet 26.12.09 kl 13:58
Postet 26.12.09 kl 14:49
Postet 26.12.09 kl 14:55
Postet 26.12.09 kl 15:00
Postet 26.12.09 kl 20:45
Postet 26.12.09 kl 20:48
Postet 26.12.09 kl 20:57
Anarticaeg syntes det lignet på juvelciklider
Når du ikke har mer peiling på ciklider enn du her viser bør du ikke svare. Når du svarer juvelciklide er det så langt ut på viddene som det går ann. Fisken du ser avbildet er mørk blå.... juvelcikliden den er rød. For starters....... Juvelen er også smalere i høyden og lengre i lengden....
Postet 26.12.09 kl 21:14
Postet 26.12.09 kl 22:16
Endret: 26.12.09 kl 22:18
Postet 26.12.09 kl 22:19
loffa[QUOTE=Anartica]eg syntes det lignet på juvelciklider
Når du ikke har mer peiling på ciklider enn du her viser bør du ikke svare. Når du svarer juvelciklide er det så langt ut på viddene som det går ann. Fisken du ser avbildet er mørk blå.... juvelcikliden den er rød. For starters....... Juvelen er også smalere i høyden og lengre i lengden....
juvelciklider kan også være mørke, de er bare røde når de har yngel.
Postet 26.12.09 kl 22:20