Spiser ancistrus guppy yngel?

Spiser ancistrus sp. "oppdrettsvariant" guppy yngel?


Det har jeg min tvil om, Kansje hvis den svømmer rett inni munnen. Tror okke den gjør det da en gang. Rogn der i mot tar den nok som et kjærkomment kost tilskudd.

Har du kun gyppi og ancistrus i karet, hadde jeg mistenkt gyppiene. Hvis der forsvinner yngel, kan det vere pga. feil vannverdier. Det kan vere mangel på riktig føde for yngel, eller det kan rett og slett vere at noen yngel er for svake til å vokse opp. Så de går til bake i dt store kretsløpet (lille i dette tilfellet), som offer for søskene som, vokser opp. Hmm.. Tilbøyelighet mot det filosofiske i juletider..

God jul!


oki. Det er ikke det at noen har dødd, men at jeg lurer på om jeg skal bruke et kar med ancistrus til fødekar for en guppy. fødenettet er fullt -.- Guppyer er verre enn kaniner.
Ingen problemer å ha guppy-yngel i et kar med ancistrus
Jeg tror personlig at jeg heller ville vært var på guppyene enn anscistrusen, tror egentlig ikke mallen bryr seg... Den virker så opptatt med sitt eget at den kanskje ikke legger merke til/bryr seg om yngelet? Jeg kan ikke tenke at mallene jager dem rundt i hvertfall.

I et godt beplantet kar skal du ikke trenge å ha yngelet i fødenett etter at de er vokst til en viss størrelse. Ca så store at de ikke har plass i munnen til guppyene.
-Knut: Har veldig lyst å bare svare nei, men du vil vel kanskje ha en forklaring på hvorfor dette går...
Guppyyngel er ganske store i forhold til andre yngel og svømmer for det meste i overflaten.
Har corydorasyngel med ancistrus fra de er klekket,noen mm store og svømmer på bunne, og ingen problem
Ancistrus hadde aldri klart å fange yngel å spise dem. De er fredelige mot andre fisker, og jakter ikke bytte
Tilfeldig bekjentskap
© Akvafil
Reklame for plussmedlemskap