Smykketetra

Har hatt en liten smykketetra i et halvt år. Det ser ut som den har noe sort ytterst på den bakre bukfinnen. Det er ca. 2-3 mm langt og krummet og sort av farge. la merke til dette for en uke siden. Har sett et bilde av en maken en med noe tilsvarende. Er dette en normal liten forlengelse av finnen/ser de slik ut? Fisken er over alt og spiser bra. Den oppfører seg helt normalt.

Glad for svar.
Vanskelig å vite hva du mener her. Antar det er Gattfinnen/Analfinnen som du kaller for bakre bukfinne (?), men er det en del av finnen eller noe som henger på den?

Er det mulig å få tatt et bilde av det?

Det er forøvrig vanlig med en liten sort søm på hele eller deler av gatt-/analfinnen:

[External Image]

P.S. Hvis du bare har en, anbefaler jeg sterkt å kjøpe flere. De går sammen i naturen og holder seg med artsfrender i akvarium også.
.
Smykketetra
Hei, takk for svar.
Tok opp min lille smykket. opp i et litersmål og studerte den med et stort forst.glass. Den er så liten, så det er vanskelig å se hva det er som henger på(om det er noe).
Det har ikke forandret seg siden jeg la merke til det for over en uke siden.
Min andre smykketetra fikk en sjelden sykdom og døde for noen uker siden.Jeg fikk hjelp til å diagnostisere denne, i akvaforum.
Jeg hater at fisk dør og jeg har bare mistet noen få i løpet av det året jeg har holdt på. Jeg skal kjøpe en s.tetra til, så den ikke blir ensom. Liker disse fiskene godt.
Ellers har jeg bare to av de fleste og de trives godt. Har dessverre 8 Neon Tetra og det var et feilkjøp. De spiser opp maten før de andre kommer til. Har lenge hatt tre øksefisker som stortrives i 300 literen. 4 ind. glassmaller er også veldig snåle og morsomme, der de står stille over hverandre. Skal se an smykketetraen min.
Ha en fortsatt god jul.
Hilsen Martin
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap