Pumpe/filter huuh?
Postet 25.12.09 kl 23:57
Det burde holde akkurat om du ikke har tenkt å belaste akvariet for mye. Med andre ord kommer det jo litt an på hva slags fisk etc du skal ha oppi.
Det gjør ingenting om du går opp enda ett hakk i pumpekapasitet i alle fall.
Om budsjettet tillater, så kan du vurdere ett utvendig filter/pumpe istedenfor også..
Det gjør ingenting om du går opp enda ett hakk i pumpekapasitet i alle fall.
Om budsjettet tillater, så kan du vurdere ett utvendig filter/pumpe istedenfor også..
Postet 26.12.09 kl 00:48
Postet 26.12.09 kl 00:55
Den beste løsningen for karet ditt er et utvendig filter. Masse kapasitet, og veldig lite utstyr i selve karet som forstyrrer helhetsinntrykket.
Dette filteret her vil holde for karet ditt.
Innvendige filter er greie nok, men de har plass til mindre filtermateriale. Og mindre filtermateriale betyr færre bakterier til å bryte ned avfall fra fiskene dine.
Dette filteret her vil holde for karet ditt.
Innvendige filter er greie nok, men de har plass til mindre filtermateriale. Og mindre filtermateriale betyr færre bakterier til å bryte ned avfall fra fiskene dine.
Postet 26.12.09 kl 01:02
Postet 26.12.09 kl 01:07
Det er billigere enn Fluval og Eheim i hvert fall. Jeg har tetratec selv og er veldig fornøyd. Det har gått i 1,5 år, og jeg har renset det en gang. Ellers ingen trøbbel. Fikk enda et tetratec ex 700 i posten denne uka som jeg skal sette i gang snart
Godt mulig at Eheim varer lengre, men vi snakker jo årevis med begge filtrene uansett.
Uansett hva du velger anbefaler jeg deg virkelig å vurdere utvendig. Kostnaden er ikke så voldsomt mye større enn et greit innvendig filter, og kapasiteten er så mye bedre
Godt mulig at Eheim varer lengre, men vi snakker jo årevis med begge filtrene uansett.
Uansett hva du velger anbefaler jeg deg virkelig å vurdere utvendig. Kostnaden er ikke så voldsomt mye større enn et greit innvendig filter, og kapasiteten er så mye bedre
Postet 26.12.09 kl 01:11
Postet 26.12.09 kl 01:14
Postet 26.12.09 kl 01:17
Postet 26.12.09 kl 01:23
Bare forsikrer meg om at du har sett dette på forsiden til Aquamanias:
"Info: Vi stenger lokalet vårt i fra og med 22.12.09 og fram til og med 2.1.10. Nettbutikken vil være åpnen og order kan legges inn som vanlig. Mail og order i dette tidsrommet vil ikke bli besvart/effektuert. Ønsker man å komme i kontakt med oss så kan man nå oss på telefon 900 64 350. Siste dag med varer for i år i fra leverandøren er 17.12.09. Neste leveranse vil ikke bli før 7.1.10. "
"Info: Vi stenger lokalet vårt i fra og med 22.12.09 og fram til og med 2.1.10. Nettbutikken vil være åpnen og order kan legges inn som vanlig. Mail og order i dette tidsrommet vil ikke bli besvart/effektuert. Ønsker man å komme i kontakt med oss så kan man nå oss på telefon 900 64 350. Siste dag med varer for i år i fra leverandøren er 17.12.09. Neste leveranse vil ikke bli før 7.1.10. "
Postet 26.12.09 kl 01:24
Postet 26.12.09 kl 01:33