Pumpe/filter huuh?

oki, jeg skal starte dette med at jeg er totalt noob på alt dette tekniske, og vet egentlig ingenting -_-



vil denne inneholde alt "vannrense-utstyr" jeg trenger til ett 120l akvarium? eller må jeg ha filter-svamper eller what ever i tillegg? :P

(første-gangs-akvarie-utstyr-kjøper på nett)
Det burde holde akkurat om du ikke har tenkt å belaste akvariet for mye. Med andre ord kommer det jo litt an på hva slags fisk etc du skal ha oppi.
Det gjør ingenting om du går opp enda ett hakk i pumpekapasitet i alle fall.
Om budsjettet tillater, så kan du vurdere ett utvendig filter/pumpe istedenfor også..
njo, budsjettet kan holde selv om jeg oppgraderer litt... tror likevel jeg vil holde meg under 600-700kr for pumpe, men den må jo duge selvfølgelig

forslag til greie utvendige pumper? for meg blir all pumpe-infoen jeg finner på nett bare gresk siden jeg ikke har noe erfaring med d...

gjerne link
Den beste løsningen for karet ditt er et utvendig filter. Masse kapasitet, og veldig lite utstyr i selve karet som forstyrrer helhetsinntrykket.

Dette filteret her vil holde for karet ditt.

Innvendige filter er greie nok, men de har plass til mindre filtermateriale. Og mindre filtermateriale betyr færre bakterier til å bryte ned avfall fra fiskene dine.
hakke hørt like mye snakk om TetraTec som jeg har om Fluval og Eheim.., men d er et bra filter?
Det er billigere enn Fluval og Eheim i hvert fall. Jeg har tetratec selv og er veldig fornøyd. Det har gått i 1,5 år, og jeg har renset det en gang. Ellers ingen trøbbel. Fikk enda et tetratec ex 700 i posten denne uka som jeg skal sette i gang snart

Godt mulig at Eheim varer lengre, men vi snakker jo årevis med begge filtrene uansett.

Uansett hva du velger anbefaler jeg deg virkelig å vurdere utvendig. Kostnaden er ikke så voldsomt mye større enn et greit innvendig filter, og kapasiteten er så mye bedre
d frister jo fælt med rensing en gang i året da :P og forskjellen på estetikken med utvendig vs innvendig er jo enorm.

utvendig pumpe har jeg vurdert før, men de ser "skumle" ut
Det syntes jeg første gangen også. Men, når instruksjonsboka er lest, og du har sett det med egne øyne, er de ikke så skumle lenger likevel.

Og forumet her er fullt av folk som hjelper til om noe er uklart!
satser på d, den er iallefall lagt i handlekurven sammen med varmekoble og vanntestere :P

så får vi se om jeg tørr å trykke "betal" :P
Bare forsikrer meg om at du har sett dette på forsiden til Aquamanias:

"Info: Vi stenger lokalet vårt i fra og med 22.12.09 og fram til og med 2.1.10. Nettbutikken vil være åpnen og order kan legges inn som vanlig. Mail og order i dette tidsrommet vil ikke bli besvart/effektuert. Ønsker man å komme i kontakt med oss så kan man nå oss på telefon 900 64 350. Siste dag med varer for i år i fra leverandøren er 17.12.09. Neste leveranse vil ikke bli før 7.1.10. "
ooo nei den hadde gått meg hus forbi siden jeg bare har fulgt linker, og ikke sett forsiden :P

så takk ^^


hmm, leeeenge til da ^^ *utålmodig!*
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap