Hvilken snegle har jeg her?

Beklager litt dårlig bilde, men tror det skal gå å få en ide om hva det er?

Har hatt en del av disse siden jeg startet opp, og har for tiden 3 i denne størrelsen (4-5mm?) og en håndfull mindre. Har plukket ut et par dusin også, av de minste. Vil jo ikke ha overbefolkning, men de tusler nå rundt på glasset og plantene og etterlater seg en stripe rensket for algevekst

Jeg er egentlig bare nysgjerrig på hva slags snegle det er. Noen bevandret i dette som kan opplyse meg?

ser ut som en damsnegle. de formerer seg fort... :p
Alright!
Takk for kjapt svar.

Regnet vel med det var noe som formerte seg rimelig fort, tatt i betrakning at jeg har plukket en del ut og "avhendet" i den lille grønne bøtta etter et "vennskapelig" klaps på ryggen.

Men hvilken av disse mye omtalte "pest"sneglene jeg var husvert for har pirret nysgjerrigheten min noen dager nå

Men jeg får lese i snelge basen på damsnegle og se hva jeg bestemmer meg for. Sånn som det er nå er de ikke til sjenanse hvertfall, de virker å ha god apetitt
Det er pestsnegle, ja. Det er ekstremt mye av den i enkelte kar her. Jeg slamsuger ut bøttevis med dem hver uke i en del kar, men likevel er det like mange å se dagen etter :p Helt vanvittig hvilken formeringstakt slike pestsnegler har.
damsneglen trenger bare en får og formere seg, og i veldig ung alder med, har en snegle fabrikk og de legger eg nesten før de sjølv klekker;P
Komadyret
Beklager litt dårlig bilde, men tror det skal gå å få en ide om hva det er? Har hatt en del av disse siden jeg startet opp, og har for tiden 3 i denne størrelsen (4-5mm?) og en håndfull mindre. Har plukket ut et par dusin også, av de minste. Vil jo ikke ha overbefolkning, men de tusler nå rundt på glasset og plantene og etterlater seg en stripe rensket for algevekst :) Jeg er egentlig bare nysgjerrig på hva slags snegle det er. Noen bevandret i dette som kan opplyse meg?

ÅÅÅÅ dette er en av de fineste sneglene som fins....de er så søte . de er sneglenes Ferrari..har du sett farten på de ?? de kan også og fly..eller svømme, men det ser ut som de flyr. Anbefaler deg å beholde dem for de er veldig underholdende og nyttige å ha i karet. De sloss som ingen andre kan bare så skallet fyker rundt...det fins en som ligner som heter leveriktesnegler og den blir litt større men denne har akkurat samme oppførsel som den. Hvis du får en eksplosjon av de så ta ut de minste og prøv å få noen til å bli store så har du et lite sirkus agora i karet ditt. Utrolig underholdende snegler. Hos meg blir de ikke mange og jeg som gjerne vil ha mange av de , så hva som gjør det må være at eplene spiser eggene deres. Så dette er min erfaring med de...)
Og så vokser de utrolig fort.
Men jeg er helt enig med TS, de er helt greie å ha. De spiser alger og matrester og døde planter og døde fisker (når de en skjelden gang forekommer). De er rett og slett fantastiske renholdsarbeidere.
Alt som skal til for å få dem i hus er å få en ny plante, sånn opplever jeg det i hvert fall. Jeg har alltid fått dem med planter, uten at det var planlagt i det hele tatt.
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap