Hvordan hente dette? yngel på sommerfuglciklide

Som overskriften tilsier så er eg meget overrasket over at dette har hendt.
Kjøpte meg 4 sommerfuglciklider for ca 1mnd siden i butikk, hun som plukket de ut sa det var 3 hanner og 1 hun, stod å lurte på hvordan hun så det siden de bare er halvvoksene og de såg nå ganske lik ut alle 4, men dette har tydeligvis stemt.
Men eg har hatt hvitprikk i karet i ca 1 uke og behandlet med varmekur og dette har funket som det skal og hvitprikken er hvekke nå, men nå når eg skulle ta vannbytte i karet med en god slamsuging av bunnen så hvar det fult av yngel opp på en stein med mor og far som vokter.
Men det jeg lurer på er hvordan disse eggene har overlevd varmekur og hvitprikk og ikke minst at de leker og får frem yngel så unge som de er?
Eg må bare legge til at eg aldri før har fått til sommerfuglciklidene før, de har enten død eller blitt drept av en sur han og hvitprikk.
Har fått flyttet de 2 andre sommerfuglciklidene til et annet kar ble vel mye kragling mellom hannene en som skal ta seg av yngel og en som vil ha seg et kjapt måltid, ser og nå at det er hannen som tar seg av yngelen og skubber hvekk hunnen er dette vanlig med disse eller?
Gratulerer med yngel!

Slikt skjer jammen når en minst venter det. Men det er da koselig med overraskelser også!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap