Sand og stein og innredning

Nå er vi endelig kvitt nitritten og mallen vår er kvitt de hvite prikkene, har 3scalarer og 1 Peckoltia sabaji malle i akvariet. har ennå bare 5planter. men kunne godt tenkt meg og satt inn noe fin stein og røtter, har også noen fine skjell som jeg fant under dykking i kreta. kan jeg vaske de og ha de i? kan jeg ta fin sand fra sjøen og koke og ha i ?kan jeg bruke røtter fra skogen, hvilke sorter i såfall?
Det går!
skjell og sånt er bare ok koke.

merk: hvis du legger oppi MYE skjell som inneholder kalk og ikke pærlemor vil ph stige.

røtter og sånt er forsåvit bare og hente i skagen. bare husk og kok og husk at roten ikke kan tillhøre et tre med kvae.

bruk f.eks bjørk eller or.

ikke bruk f.eks gran barlind
ok hva med fin sand fra fjæra da? har en fjære her som har utrolig fin sand med litt gul tone.
tror det er musling skjell. noen er helt grå/hvit og noen er mørk rosa på toppen. la i 4store skjell og noen små. kansje det er for mye for 110 L?
fant en rot idag som var veldig fin. har koket den lenge og lagt den i akvariet med 2 store steiner oppå. hvor lang tid tar det før vi kan fjerne steinene`?
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap