Brune alger? hva gjør jeg?

Jeg har nylig satt opp en 110 liter juwel for bare noen uker siden.
Nå ser det ut som det har kommet brune alger på veggen bak og på steinene.
Jeg har brukt Prodac algekontroll
Har jeg hatt i for mye?
Noen som har tips/råd for å bli kvitt dette?
Brunalger er helt vanlig i nystartede kar - ancistrus pleier å være glad i det. Det går som regel over når karet har gått seg til litt lenger. Styr unna algemidler, de fleste andre "lettvinne" kjemikalier også for den saks skyld, de fleste dyrebutikker er ivrige på å dytte på folk kjemikalier for alt mulig - de virker som regel dårlig og er sjelden bra for fisk og eller filterbakterier.
Hvor lenge har du lyset på forresten?
Hva slags fisk har du i karet?
Foreløpig har jeg kun to scalarer og tre glassmaller, skal bruke det til oppforingskarr til diskus.
lyset er på i 12 timer.
Kjør ned lyset til 10 timer og sett inn en ancistrus hvis du har muligheter. En annen ting er at du bør tenke på et utvendig filter hvis du ikke har det allerede - med diskus på oppforing kan det bli for mye for det orginale Juwelfilteret.
Takk for svarene.
Har en L-183, skal prøve å ha den oppi
Skal også ha en utvendig pumpe.
Har en 180 liter og der funker pumpa veldig bra og diskusen trives.
LeneS
Foreløpig har jeg kun to scalarer og tre glassmaller, skal bruke det til oppforingskarr til diskus. lyset er på i 12 timer.

Hvis du skal ha det til oppfôringskar for diskus, bør du ruste filteret noe skikkelig i forkant slik at det er i stand til å takle den store belastningen det er. Ellers får du nitritt, garantert, med det fôringsregimet det er å fôre opp diskus. Dette er fisk som skal ha mat mange ganger daglig. Det nytter ikke kjøre inn filteret med et par - tre puslete fisk, for det blir ikke bra nok.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap