Hvor mye veier akvariet?

Et 60 liter akvarium, jeg skal flytte den 2 meter bort, oppå en annen benk. I akvariet vil det da være grus, planter, kokosnøtthule og en stubbe (?). Jeg tar ut fiskene , pumpa og varmekolben. Jeg kan få ut 20 liter vann +- i bøtter. (har bare 2) da blir det 40 liter igjen. Idag skal jeg vaske akvariet så tar ut 20 til. Da får jeg 20 liter igjen +-. Mye veier dette da? Hvordan få flytta dette a, pappa skal hjelpe foresten :p
1 liter vann veier 1 kg

Er ikke så lett flytte med vann, isåfall bare 5-10 cm i bunnen. Akvariet kan sprekke pga feil belastning osv.


men det går greit med bare grus da?
da får jeg finne ting å ha vann i :p
Jeg hadde ikke turt å flytte det med noe i, selv om det ikke er langt. Jeg liker en diger sikkerhetsmargin når det gjelder mange liter vann og 5 mm med glass til å holde alt på plass

Det er ikke noe problem å fylle karet med helt nytt vann så lenge filteret kan surre og gå i en bøtte så lenge, og fiskene har vann over hodet også. Så kan du vente til vannet har riktig temp, flytte filteret tilbake, og tilvenne fiskene karet igjen som du gjorde når de ble kjøpt (i tilfelle PH har endret seg på grunn av tilnærmet 100% vannbytte).
Hva med å bytte en 20-30 liter med nytt vann ?
Da trenger man ikke så mange bøtter
Nå er det flyttet, alle fiskene overlevde og akvariet sprakk ikke
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap