En byll
Nå har jeg akkurat kommet hjem fra ferie. Har vært borte i litt over 1 uke, Alle fiskene lever å ser ut til å ha det bra bortsett fra en fisk.. Eller dvs den spiser å svømmer fint rund å ser ikke ut til å plages av det men den har fått seg en byll oppå ryggen/finnen. Dette er en viltfanget Diskus så jeg regner med det kommer av at jeg ikke har byttet vann annen hver dag sånn som den er vant til. Så det kommer nok av "skittent" vann. Fiskene har ikke fått mat da jeg har vert vekke. Denne byllen ser ut som en ert som ligger under skinnet å da man ser fisken forfra buler det liksom ut på begge sider av finnen.. Bør denne fisken medisineres eller vil det være bra nok å bare bytte vann ofte? Er veldig usikker nå altså siden jeg ikke tror dette er en sykdom, men kommer av dårlig vannkvalitet. Jeg har byttet vann å da byttet jeg over halve akvariet å byllen ser faktisk litt bedre ut i dag en i går da jeg kom hjem å byttet vann.
Postet 28.12.09 kl 11:42
Postet 29.12.09 kl 12:19
Postet 29.12.09 kl 13:13
Æsj. Jeg vill ikke at min fisk skal dø jg da.. Den er ikke særlig glad i terta bits lengre men okse hjerte og mygglarver glir ned.. Dette er noe som har kommet i løpet av en uke uten vannskift. Jeg får vel bare fortsette å skifte vann å presse i han mygglarver eller noe.. Ingen andre har tatt skader av ferien. Det er så utrolig irriterende å frustrerende.
Men den er uasett bedre nå en det den var da vi kom hjem for da var den veldig mørk i fargene å sturte med hodet ned. Men etter vanskift så er fargene normale og den sturer ikke lengre.. Ser ut til å trives.
Men tør jo ikke å håpe på for mye.. Men så lenge den spiser noe så vil jeg ikke avlive den... Får bare fortsette vannskift ofte og litt mere en vanlig. Vet jo ikke hva det kan være å derfor vil jeg liksom ikke medisinere heller.
Men tusen takk for innspill Glugga. Du skiver din ble avmagret å hang i overflaten. Det gjør ikke min fisk da. (enda)
X fingrene for at den ikke kommer til å gjøre det heller.
Men den er uasett bedre nå en det den var da vi kom hjem for da var den veldig mørk i fargene å sturte med hodet ned. Men etter vanskift så er fargene normale og den sturer ikke lengre.. Ser ut til å trives.
Men tør jo ikke å håpe på for mye.. Men så lenge den spiser noe så vil jeg ikke avlive den... Får bare fortsette vannskift ofte og litt mere en vanlig. Vet jo ikke hva det kan være å derfor vil jeg liksom ikke medisinere heller.
Men tusen takk for innspill Glugga. Du skiver din ble avmagret å hang i overflaten. Det gjør ikke min fisk da. (enda)
X fingrene for at den ikke kommer til å gjøre det heller.
Postet 29.12.09 kl 14:28
Inaktiv bruker
Det kan jo være en svulst... men dette kan heller ikke gjøres noe med.. du må bare vente og se hvordan fisken reagerer ( fisk reagerer veldig ulikt på dette)...
=D
=D
Postet 04.01.10 kl 17:15
Inaktiv bruker
Fikk det på en Grønn Tefe for ca 6 uker siden, lå tydelig under skinnet men er borte igjen nå Aner ikke hva det var men lignet veldig på det som trådstarter beskriver. Den spiste som vanlig hele tiden. Håper det beste for deg og discusen din.
mvh arne
mvh arne
Postet 04.01.10 kl 17:29