Hvordan høres denne sammensetningen ut foreløpig?

Jeg har et 160L kar som er innkjørt og holder nå på å trappe opp anntall beboere. Da jeg har kjøpt meg et voksent par ancistrus og 4 guppy, 1 hann og 3 hunner, så har de allerede klart og nesten tidoble antallet helt selv, på to uker. Jeg skal ikke beholde mange yngel, og siden det bare er 6 voksne fisk i karet foreløpig så vokser de opp der nå.
Jeg kunne etter hvert tenke meg noen platy, kanskje 4 stk der også, og noen endlers, kanskje litt flere 10-12 stk.
Jeg tenker også å kjøpe inn en liten gruppe kirsebærreker, 10 stk.
Og så har jeg lyst på kuhli-ål, kanskje 5 stk. Eller burde jeg styre unna denne siden pH gjerne ligger litt over 7? Jeg ser i fiskebasen at den liker pH opp til 7. Jeg må ha pH over dette siden jeg har masse snegler og skal ha litt reker også.
Jeg har også begynt å bli litt interessert i cory, og kunne gjerne tenke meg en liten gruppe sånne, burde vel ha minst 6 stk, hvis jeg skal ha i det hele tatt. Har sett litt på Corydoras trilineatus, mest siden noen i nærheten selger noen av disse. Jeg ser at en del/de fleste cory blir sagt å skulle ha surt vann, men så står det på beskrivelsen til en del at de kan ha pH opp til 7,5. De som tåler og trives i ca 7,5 kan vel kanskje holdes hos meg. Eller burde jeg la være disse også? Noen som evt har noen forslag til cory som kunne gått i karet mitt?
Jeg har en god del planter, en stor rot og hule til ancistrusen, skal kjøpe flere huler og sette inn en liten rot til hvis jeg skaffer flere bunnfisk.
Men høres det ut som jeg ønsker meg ting som går an?
Tilfeldig bekjentskap
© Erik Silgjerd
Reklame for plussmedlemskap