Hjelp!! guppy syk (mulig parasitt) men er ikke sikker

denne guppyen har vert slakk,nesten urørlig og har fått større bøy i ryggen.
den har også fått ein kvit prikk på ene siden.

dette ER noe feil, men må vite hva jeg skal gjøre. skal eg bare ta livet av den og grave den ned/kaste i søppel eller skal eg behoøde den til den evt. dør...

jeg trenger hjelp FORT! vil ikke at noen andre skal bli smittet ( i tilfelle det er parasitt)

vis den er like dårlig senere uten at eg har fått svar, så dreper jeg den.....
nå er det for sent... han er død
kan være et resultat av innavl enten hos deg eller i butikken/leverandør. ror det var en bakterieinnfeksjon, men som driver med fisk til vanlig sa, for og være sikker på hvilken sykdom det er så må man skjære fisken i biter og ligge den under mikroskop. Det finnes så uendelig mange sykdommer og krysninger av sykdom så man er aldri helt sikker. Men hos meg har jeg fått påvist bakterieinnfeksjon når de får bøy i ryggen så da er det bare og koke fisken. Da er sansynligvis ryggbenet ødelagt så det er ingenting og gjøre.

Men beste måten og finne sykdommen ut på er og ta med deg fisken i en pose sammen med en vannprøve til en seriøs dyrebutikk som har tilgang til mikroskop.
Mange forretninger vet ikke mer enn bare og ta en vannprøve og det kommer ikke til og få deg lengre enn at du ikke har nitritt der
han var litt missforma fra før av men ikke så mye.
eg har ikke kokt mine syke fisk, men plasserte tommelen ved halsen, og presser hode av fort.... vis dette er en dårlig måte så må dere som leser dette bare si ifra.

fisken kommer først av alt når det er slike alvorlige ting...
Spør du meg er det en grei måte og gjøre det på...Så lenge det går fort er vel det det aller beste.
Har tatt større syke fisk med håv før, surret håven rundt en gang og slått mot en hard flate. Vil tro det tar livet av den fort.
Høres sikkert brutalt ut for noen men mye bedre enn og hive de levende i toalettet. Da lider de nok en mye langsommere død
Tilfeldig bekjentskap
© Raymond Davidsen
Reklame for plussmedlemskap