Kan tetra og fisker med slørhaler gå sammen?

Jeg har Svart neon tetra, Pristella tetra og to Ancistrus sp i karet mitt (60liter) og lurer på om jeg kan ha fisker med "slørhaler" i karet?
Tenker ikke på gullfisk, men feks Guppy og Platy?

nå har jeg ingen erfaring med Pristella tetra, men de andre to vil iallefall ikke nappe halene, så jeg vil si "go for it"

masse planter for gjemmesteder pleier å være en stor hjelper for "plagede" fisker, men jeg trukke d vil være ett problem.

jeg har kardinaler og platy sammen med guppy, og ingen av de stjeler haler. palett ciklidene jeg prøvde å ha oppi derimot, rensket alle guppyene for alle finner... (guppyene er nå tatt ut, seff)

håper dette kan hjelpe litt iallefall
Takk for svar!
Leste meg igjennom litt her igår og fant ut at dem går sammen, så har vært på dyrebutikken og sett på fisk idag
sånn fargemessig, trur jeg at jeg ville hatt platy istede for guppy da., da blir d mindre kræsj av fargene, og hver enkel fisk "vises" bedre.

nå yngler både platy og guppy i massevis, så kanskje d hadde vært greit med fisk av samme kjønn, siden akvariet ikke er så alt for stort? blir lett overbefolkning

bare hannguppyer eller bare hunn-platyer. (min erfaring er at hunnplatyer er snillere, men d kan være bare mine hanner som er litt vell engasjerte).

hannguppyer er jo nydelige da
Tilfeldig bekjentskap
© Per Gunnar Stenersæter
Reklame for plussmedlemskap