Akvariums kjelleren og hobbyen (side 2)

I dag kom mitt nye kamera,så nå er eg virkelig spent på koss dette vil fungere..
Batteriet ligger på lading og eg klør i fingrene på å få tatt bilder som eg kan legge opp her...

Har fått nye kull på nye raser og det blir stadig mere spennende i kjelleren her på Orstad...

En spent Annette...hihi
Nå kommer bilder av kjelleren
Her kommer endelig noen skikkelige bilder av kjelleren,,såg eg har litt rot men men,vi prøver fordet,,hihi..
Også litt bilder av reolen
Her tok eg ett dårlig bilde av reolen, men fikk i vært fall tatt bildet av den..
Også tok eg bilde av Orange poso som poserte og ett stilig bilde av nyskjerrige yngel...hehe,,kjempe gøy..
Så bilder av stua
Her kommer bilde av Rio 400 liter i stua, kunne nok fått ett bedre bilde,noe eg skal prøve å få til seinere,hehe....
Så har eg tatt bilde av Rio 180 som står i stua,og til slutt så kommer bildet av begge rekekarene Fluval edge...
Her er det rotete,sukk, påskesnop på bordet,,hehe.
Dette er bare fantastiske akvarium for reker..
Hei blondi, jeg vil bare lige fortælle dig at det går sååå fint med sneglerne jeg købte hos dig. fin fin handel. Har fortalt datteren min om dine katte og hun blev helt vild i varmen efter at se dem lol så måtte love hende at skulle jeg ud til dig en anden gang, så måtte jeg tage hende med.
Jeg havde også en veldig hyggelig dag hos dig, det gør jeg gerne igen
Heisann
Ja eg koste meg masse med deg på besøk,, Så du er kjempe velkommen tilbake..
Og man trenger absolutt ikke handle noe for å komme på besøk,hehe, da kan eg ha brus og kaffi klar vet du...
Og du nevnte du har stoooore snegler,så eg kunne godt tenkt meg noen sånne...Hehe..
Fikk nytt kamera i helga,så her kommer det søte bilder av hjerte knuserene i huset..hehe

Mvh Annette

PS: Så kan du vise bildene til din datter..
Uhhh jamen da, de må jeg så absolut vise datteren min! Jeg har jo allerede skrytet om dem til hende da
Jeg har lige sendt hende afsted på lejrskole, så nu har jeg ugen til mig selv, ahhhh

Ja mine kjæmpe epler er store nok til at "flytte hjemmefra" nu, så jeg kan fint tage med ud til dig en dag, hvor du har tid.

Ingen kaffe tak, men brus lyder godt (lærer aldrig at drikke kaffe)

De fine suller har det godt, de går gerne på cappata bladet, men også gerne uden, så de har det godt. Jeg overfodrer nok også lidt, meeen de skal jo ha det godt de små kære.
Så sant
De er kjempe herlige små suller..
Og vokser bra når de spiser godt..

Du må bare gi ett hint når du vil kommer og din jente kan bli med,så kan hun kose seg så masse hun vil med småpusene..
Så skal eg ha brusen klar..hehe

Ka tar du får pr stk av de store kjempe sneglene?
Bare så pengene ligger klare...hehe

Mvh Annette
Kæmpe eplerne er kr. 15.- pr. stk.

Bare giv besked om hvor mange du vil há, så tager jeg med til dig.
10 stk
Kan godt få 10 stk...
Men det er ikke vanlige eplesnegel,,sant?
Det er den kjempe typen?

Blir spennende..

Mvh Annette
Det er kjempe typen, hvis du ser indenfor i min tråd, så kan du se forskellene imellem de "små nye" og de voksne jeg har på billedet.
Men er du sikker på at du vil have hele 10? De bliver fort mange hvis du sætter dem sammen.
(hehe se hvor god jeg er til at snakke mig ud af et salg lol)
Hmm
Kanskje 5 stk er nok,i starten i vært fall..
Så da sier vi det,,hehe..

Mvh Annette
Discus basill
Da var eg i gang igjen,hehe...
Har nå fått ny bakgrunn i 400 literen min i stua, og den ble imponerende flott å se på..
Flyttet så opp mine 10 discuser på ca 7 cm..
5 stk Red melon og 5 stk White..
Det triste er at den minste Red melon og den minste av White ser ut til å trekke seg tilbake og spiser dårligere...
Sitter her da å lurer på om eg skal flytte de 2 i eget kar eller om eg burde selge dem til ett bedre hjem,sniff...Flotte fiskene mine..

Også sitter eg med en liten drøm å slenge oppi noen sorte scalarer, men har ikke helt bestemt meg der...

Bilder under...
De er jo bare superfine da!
Men måske eget akvarie ville være godt indtil de spiste godt?
Så kunne de måske også komme igang sammen med de andre når de føler sig lidt mere trygge?
Tak for idag, mine electric blue er allerede blevet utrolig fargerike, du skulle bare se dem!! Må se om jeg får taget billeder imorgen.
Titter innom tråden din i blant, og ønsker meg flere innlegg og flere bilder av de nydelige karene dine Må også si at Siameseren og Orientaleren var supersøte, er Siameseren brunmasket? Tanta mi har to sorte Orientalere samt en lillamasket og en blåmasket Siameser, mer sosial katterase finnes vel ikke
Heisann
Heisann Inge

Var akkurat det eg sa til deg, at fargen ble blåere når de trivest..
Ser det ut til at de danner par?
Og de gule? ble de også penere?
Eg synest i vært fall du fikk flotte fisker...
Eg lar discusene gå nå ja og spise slik de er nå,fikk tips fra en discus mann at man lar bare gruppa gå,for de er jo ikke stygge med de 2 siste,de er bare å sniffer..hehe
Så gruppa skal få spise og gå i fred...

Men så det stooore spørsmålet, kan eg sette Scalarer oppi? Er mangen som mener Scalaren har en bakterie som kan knekke discus..
Alle tips trengs her..

Klems... Alltid koselig å finne på ting med deg Inge..
Heisann stine
Heisann

Siameseren er vel brunmasket ja, Enya, hehe og Orientaleren ,Nightwish, er faktisk søstre..
Eg har bestemt meg for at eg vil ikke ha kattunger på dem og er på leit etter 2 søte små til,enten sia eller ori...
Herligste pusene,og de elsker å bli med nede i Akvariums kjelleren..

Legger nok ut nye spennende bilder hele tiden nå fremover, har fått tak i ett kjempe bra kamera,som gjør det myyye lettere og ta gode bilder fremover..
Kjempegøy at du er innom å kikker her,er så gøy å høre ka andre synest,om det skulle være ris eller ros..hehe

Utenom kjelleren og pusekatter så kjører eg på hardt med slanking...
Der må eg si eg står på hardt,nå er mitt første mål endelig i mål, har gått ned fra 90 kg til 75 kg siden nyttår...
Er hardt,men virkelig deilig når man virkelig vil noe, det samme kommer i akvariumshobbyen,vil man virkelig noe,så får man det til tilslutt.

Håper du popper innom videre,kjempegøy å få tilbake meldinger..

Mvh Annette



Titter innom tråden din i blant, og ønsker meg flere innlegg og flere bilder av de nydelige karene dine Må også si at Siameseren og Orientaleren var supersøte, er Siameseren brunmasket? Tanta mi har to sorte Orientalere samt en lillamasket og en blåmasket Siameser, mer sosial katterase finnes vel ikke
CNC Blondi
Var akkurat det eg sa til deg, at fargen ble blåere når de trivest.. Ser det ut til at de danner par? Og de gule? ble de også penere?


Hei, de blå er de som har endret sig mest. De er bare såååå fine altså! De gule har ikke ændret så mye, men de går også i det store karret med guramierne. Det ser dog ud til at gå bra, gurami hannen jager dem ikke
Om de danner par vet jeg ikke, de to blå står i alle tilfælde tæt op af hinanden uten at hannen jager på hunnen, så det er da vist et godt tegn!
Yuhuuu
Det er jo knall bra...
Se det se det, skal se du har fått ett par som plutselig finner seg til rette..
Du må få lagt ut ett bilde...
Visst du kan legge bilde på siden min så må du gjerne legge det der så eg kan få se dem...
Visst ikke så får eg se dem når meg og Jarle kommer til dere en dag..
Er våres tur nå..hehe

Mvh Annette
kann du ikke se bilderne på min side da?
Tilfeldig bekjentskap
© Benny Rytter-Johansen
Reklame for plussmedlemskap