Eplesnegle

jeg har noen spørsmål om eplesnegler

1. er det mulig å se forskjell på kjønnene til eplesnegler eller er de tvekjønnet?

2. hva er den beste maten for sneglene med tanke på skallbygging?

3. hva er best mulig vannforhold til sneglene?

4. tåler sneglene medisinen mot hvitprikk eller må de flyttes til et annet kar?

jeg har ph på 7-8 og gh på 6-7 å håper dette er passelig for de.
Plussmedlem
tobias o
jeg har noen spørsmål om eplesnegler 1. er det mulig å se forskjell på kjønnene til eplesnegler eller er de tvekjønnet? 2. hva er den beste maten for sneglene med tanke på skallbygging? 3. hva er best mulig vannforhold til sneglene? 4. tåler sneglene medisinen mot hvitprikk eller må de flyttes til et annet kar? jeg har ph på 7-8 og gh på 6-7 å håper dette er passelig for de.


Denne har en utførlig beskrivelse av eplesneglene og vil besvare spørsmålene 1-3. Både ph og gh er fine for eplisser.

På spørsmål 4 må jeg melde pass. Det vet jeg ikke.
Hvilken medisin er det du har tenkt å bruke da?

Jeg medisinerte med Esha exit for noen uker siden, og noen av eplesneglene mine døde da, og resten gikk i en slags "dvale" der de bare fløt i vannoverflaten. Går ut i fra at det var medisinen som forårsaket dette, siden alle sneglene kvikna til etter endt kur, og dødsfallene skjedde så og si samtidig.
jeg tenkte på esha exit ja, men hvis jeg flytter sneglene til et annet kar under medisineringen, kan de da smitte fiskene i det andre karet?
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap