Egg fra moskitotetra, boehlkea fredcochui ?

Hei

Jeg har funnet endel egg på frontglasset mitt, helt oppe i vannskorpa. området har ganske sterk strøm siden dysa på pumpa mi er rettet mot stedet. Det er en litt større klase med 20-30 egg der det er mest strøm samt noen enkeltvis egg videre 20-30 cm langs vannlinjen. Kan ikke skjønne at det er noen andre enn Moskitotetraene mine (har 10 stk i en stim) som har lagt de, da jeg ellers kun har maller og cupidociclider i dette karet.

Noen som har innspill eller kansje erfaring med dette?

Wobbler
Er eggene perlefarget og 1-2 mm i diameter? Og har du corydoras i karet? For dette høres mye mer ut som egg fra corydoras enn en tetra.

Jeg kjenner ikke den tetraen du har, men de fleste tetra sprer eggene sine mellom planter eller over bunnlaget. Corydoras fester imidlertid sine egg på harde flater (sånn som glasset), og gjerne på steder med god sirkulasjon.
Wobbler
.... Kan ikke skjønne at det er noen andre enn Moskitotetraene mine (har 10 stk i en stim) som har lagt de, da jeg ellers kun har maller og cupidociclider i dette karet.

Beskrivelsen din stemmer perfekt med egg fra Corydoras (pansermaller)
Det er så godt som garantert de som har lagt dem der. Corydoras-egg legges ofte på slike steder, på glasset og de er lett klebrige med en gang de er lagt så de fester seg på underlaget.
mona o
Beskrivelsen din stemmer perfekt med egg fra Corydoras :)

Hehehee, to sjeler samme tanke
Har en gruppe på 6 leopardpansermaller så da har vi nok svaret!

Wobbler
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap