Am~top at-1000f info?

Må grave og spørre litt mer her. Det er vel nybegynerens privilegium?

Var å henta et "starter-kit" i dag (Tropehagen zoo, Resun, ca 110L). Det fulgte med en AM-1000F filter/pumpe. Det er 2 filter-kasetter i denne pumpa. Er den grå-svarte svampe-filter greia i de gode? Eller bør jeg bytte den i den blå-filter greia jeg har liggende (som jeg ble anbefalt å gjøre på stingray pumpa vi startet med i mini-karet for noen måneder siden)?

Og så var det med 2 sånne plastikk-rør, og en liten slange. Er det noen som har en rask kortfattet forklaring/monterings-anvisning? Eventuellt gode, enkle modifiseringer til denne?
Heij, spørsmål og svara under :


Var å henta et "starter-kit" i dag (Tropehagen zoo, Resun, ca 110L). Det fulgte med en AM-1000F filter/pumpe. Det er 2 filter-kasetter i denne pumpa. Er den grå-svarte svampe-filter greia i de gode? Eller bør jeg bytte den i den blå-filter greia jeg har liggende (som jeg ble anbefalt å gjøre på stingray pumpa vi startet med i mini-karet for noen måneder siden)?

Svar : har jeg rett i at det er resun SM800 ? det er på 115 liter
Am top filteret kan du bruke som det er. Am top innvendig filter som Am.1000F er , det er ikke den støy svake , som am top sine gode billige utvendige pumper.

Og så var det med 2 sånne plastikk-rør, og en liten slange. Er det noen som har en rask kortfattet forklaring/monterings-anvisning? Eventuellt gode, enkle modifiseringer til denne?

Plastikk røra er viss du vil ha luft i utblåsinga av vann , denne er lett og montere og trengs ikke noe bruks anvisning. plug and play,.
Spør om det er mer du lurer på, er altid noen som kan hjelpe!

"Av gode spørsmål kjem altid gode svar"
Tror jeg fikk vite det jeg trengte. Takk skal du ha

Stussa litt på "monteringa" av luft-slangen, men fannt det ut rimelig greit når jeg skjønte det var en to-delt "propp".

Og,ja. Det står SM800 på pappeska. Helt korrekt
Har du noen tips om ting jeg bør være på "vakt" overfor med denne modellen og tilbehøret? Det fulgte også med et 100W varmeelement, og det virker som det funker bra. Har økt tempen fra 5 grader kran-vann til rundt 10 grader på et par timer nå.
Men så er akvariet bare rundt 70% fullt enda, har planer om å fylle over filter og vann fra gamle-karet når tempen har gått seg til litt. Men den prosedyren og spørsmål rundt det kommer senere i en annen tråd
Bra
Flott at jeg kunne hjelpe.

Akvariet er kjempebra!

har også en hjelpe epost ; akvariehjelp@live.no
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap