Eriks coryrom (side 2)

Tenkte meg nesten det med planarier når eg har sett bildet første gang. Er hodet av makene former som en trekant? Hvis ja har du planarier, ja.
Men det er mange forskjellige arter planarier og det er ikke sikker at alle skader rekene. Men hvis du mener at det er mange yngel som forsvinner kan planarier være årsaken.

Det er en del medisiner du kan bruke mot planarier: Flubenol, Panacur eller No planaria (Biomax). Sistnevnte er ganske ny på markedet men skal virke bra:

http://www.aqua-tropica.de/onlineshop-biomax-planaria-p-1609-4.html?sessID=20af0677fac7b505b4ac0a4eddf0d9ed
Hei Michael sender aqua-tropica.de til norge ? Hilsen Erik
Her ligger sp blacken helt utslitt etter nattens strabaser. Her har det vært egglegging til den store gullmedaljen.
her er det forings tid. Legger ut noen bilder.
På torsdag var det i regi av Oslo Akvarieklubb et foredrag om reker med rekeguruen Michael, det var kjempeintresant, han har utrolig god kunnskap om reker, bare synd kvelden går altfor fort. Kunne sitti å hørt på han i flere timer. Etter foredraget var det en kvalitets auksjon på reker. Kjøpte her noe black bee, som var kjempe fine, Michael hadde også med seg noen sorte tigerreker (oe) som jeg var så dum at jeg ikke kjøpte. Men de gikk til Jan i klubben, så da får vi håpe at han kan drette de videre. Må takke Michael for en kjempefin kveld, Ps. han hadde også med noe brennesle for til reker, som han skrøt av, han påsto at alle rekene ville komme fram på dette foret, og det er ikke langt fra sannheten. Se bilde.
Fikk kjøpt meg noe ny fisk i går disse C-123 Yellow cat er utrolig fine.
Nå begynner det å løsne her, endelig ser jeg egg på L134 litt artig, nå har jeg prøvd å drette på disse i nesten 2 år, så det var ikke fortidlig, har også masse yngel på sp black, masse egg på sterbai,adolfoi,våknet i dag til egg på enten cw22 eller gossei disse går i samme karret så er litt usikker på hva det er ennå. Nå er også gruppen på L270 lovet bort. Disse går nedover til porsgrunn området.
Da er det nye karret satt opp til Cory yngel, karet er på 32 liter, og her håper jeg disse trives, foreløpig går det 70 sp black yngel, pluss 50 sterbai yngel. + 6 white bee som renholdsarbeidere. Kjører 2 stk. fluval 1 pumper.
Så flott at L134'ene dine endelig har satt igang, da krysser vi fingrene for mange flotte yngel Det yngelkaret ditt med redmoor-haugen på bunnen likte jeg godt, må nok kopiere den ideen
Takk takk, det er bare å kopiere, redmo rota er helt ny, er litt skeptisk til det belegge som kommer etter hvert. Håper dette er mat til yngelen. Ja det var på tide at L134 la noen egg her. Tok jo nesten bare 2 år. ha ha,
"Bedre sent enn aldri" heter det vel
L066
Heisann Erik!

kjempe flotte karr og fisker du har!

av ren nysgjerrighet, har du kjøpt en gruppe med L066 fra Tromsø for en tid siden? og har du disse enda?

Ha en riktig fin kveld videre!

Beate
Ja det stemmer men disse er solgt
Aha!
Hvor har de tatt veien nå da?
Disse ble bestillt som VF-fisk via tropehagen zoo til meg og bimbim! Solgt videre fra oss til Nils Vollsta og derfra videre til deg da! begynner å bli bereiste fisker dette!

morsomt å høre hvor de befinner seg hen! Fikk du noe yngel på de?
Her dukket det opp noen nye fisker i dag
Stilige. det var ikke de Atle og jeg så på Kløfta her om dagen?
Jo disse kommer fra Aquamanias
Da er det kommet ny fisk i karret her, kjøpte 5 stk. Gossei til de 8 jeg har fra før, pluss 10 stk. Cory Gomezi utrolig flotte cory.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap