Eriks coryrom (side 6)

Må bare legge ut noen bilder av disse.
Nydelige ,liker spesiellt ryggfinnen på de
Sølvi Gullaksen
Nydelige ,liker spesiellt ryggfinnen på de :)


Ja skikkelig sort "seil". hehe
Utrolig stilig cory.
Ja disse C90 er bare utrolig fine, synes også att disse vokser utrolig fort
Jeg kan bare si at disse er nydelige.
Rekene jeg kjøpte av deg storkoser seg i sitt nye hjem. Hadde frafall på 1 stk men det er flere som går med egg nå, så nå venter jeg spent.
Hei Erik og takk for sist,

skylder deg vel fortsatt måleresultatene og beklager seint tilbakemelding ang. disse. Måling av grunnverdiene har eg gjort for lenge siden men har vel fortrengt å sende i ferietiden

Altså her er resultatene så langt:
Sakura: Konduktivitet: 122µS/cm, KH:2, GH:4, pH:6,6
Blå Tiger: Konduktivitet: 131µS/cm, KH: 2, GH:3, pH: 6,4
Red Bee: Konduktivitet: 1023µS/cm, KH: 2, GH: 22, pH: 6,8

Verdiene er jo fine for Sakura og Blå Tiger. Hvis formering fungerer ikke kunne du vurdere å tilsette litt mineraler, evt. øke KH og dermed pH litt. Men som du fortalte fungerer vel alt fint her så det er ikke handlingsbehov. Og eg ser ikke behov å måle meir detaljert her.

Red Bee vann er mykje meir interessant for å ikke si kritisk. Resultatene vises at du har tilsett mineralstein eller/og veldig lite/ingen vannskift. Mineralstein øker kun GH, men dette skjer (nesten alltid) ukontrollert og GHen skyter i himmelen. Eg hadde samme phenomen i en av mine akvarier også når eg har testet ut mineralstein og likte det ikkje. Eg har aldri hørt om så høg GH og konduktivitet i ett Red Bee akvariet. Veldig interessant å få litt tilbakemelding korleis formering / oppvekst% av yngel er her hos deg i det siste. GH skulle jo være ukritisk for biereker, men når det går så høg...?
Optimale verdier for Red Bee er vel GH 5- 10 og konduktivitet mellom 100 og 350µS/cm hvis man stole på det som står på nettet.
Det som er planen min videre er å måle Magnesium, Kalsium og evt. Kalium for å vite korleis GHen din / mineralstein er satt sammen. Anbefaler iallfall å ikke tilsette meir mineralstein og begynne kanskje forsiktig med vannskift. Fint hvis du gir meg litt meir input om Red Bee karet ditt, Erik.

Håper det er greit at eg skrive om verdiene på tråden din.

Sakuraene dine som eg fikk har formert seg helt enormt. Antallet må ligge langt over 100 nå og det er ingen stop i sikt. Ser altså ut at eg har knekkt koden her etter eg hadde kroniske problemer med formering av kirsebærrekene. Tusen takk for rekene!

Mvh
Micha

P.S.: Skal komme tilbake med nye målingane om ikke så lenge forhåpentlighvis.

Hiavata
Ganske bra rygg finne på disse :)


Skikkelig kule Flott Corydoras.
Hallois , lenge siden jeg har skrevet noe her, her er alt bare velstand om dagen . Har fått satt opp en ny reol med 3 karr. Så nå er det plass til mere yngel her. Ser stadig vekk noen nye C90 yngel. Ellers så ble det plukket 40 stk. orkesis egg i dag, skal prøve en gang til for å se om jeg får yngel på disse. Har prøvd noen ganger før, men disse lever bare en md. tid så faller de fra.
Spennende.
Hvor mange kar har du nå da?
Lite omsetting på adolfoi og black på østlandet?
Ta med deg og kom over fjellet til auksjonen i bergen.

Espen
Ja det er vanskelig å selge cory på Østlandet om dagen, har 17 kar oppe å går så det tar litt tid ,blir nok ikke noe tur over med det første.
Hei i går var det en hektisk dag på akvarieromme C venezuelanusen var i full lek plukket ut over 500 egg fra dette karet.ellers så har alle orcesisen eggene klekket da blir litt spenene å se om jeg klarer å fore disse opp, nå har prøvd 2 ganger før uten hel.
Får håpe det går bedre denne gangen da.Selv sliter jeg med Weitzmani-egg som ikke vil klekke

Mine unge venezuelanuser er også igang med flittig egg-legging

Så tiden er vel kommet for eggplukking nå tenker jeg .
Ja Sølvi for håpe det lever ca 1 mnd. så begynner disse å falle fra
Sånt er skikkelig trasigt ,krysser fingene for at det skal gå bra nå da .det er jo noen ganske spesielle coryer ,så skjønner godt at du vil ha oppdrett på disse
Legger ut noen nye bilder av noen nye fisker som jeg har vært å hentet hos Mona i dag. Takk for fin fisk Mona. Disse kastet seg over mygglarvene med en gang.

Nydelige coryer du har fått tak i Erik ,er det Corydoras condiscipulus ?
Heldig du som bor så pass nærmt Mona at du kan få tak i noe der.Skulle gjerne hatt tak i noen coryer hos henne jeg og
Noe bilder :sleep:
Nice
lekkert.. en av de virkelig flott corydoras artene.
Her har det kommet noe ny fisk i dag+51 yngel av L134
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap