Guppy yngel

Den ene Guppy'n min har føda i natt så nå har jeg 5-6 små som gjemmer seg rundt de store plantene. Kan godt hende det er felr og, men vanskli å se.

Jeg tenkte å bare la de få være i akvariet selvom jeg vet at det er en risk for at de blir spist av andre Guppy's.


Noen overlevelses tips? De virker flinke til å gjemme seg.

Mating : Har lest at det funker med vanlig flakf0r, men skal en del til før noe tilfeldigvis skulle "lande" ved der de henger uten at det blir spist av andre fisk eller tatt av strømmen så er jo utrolig vanskli å mate dem.


I akvariet befinner det seg 6 Corydoras, 5 Guppy, 2 Ancitrus og 1 Mordsnegle.
Vet ikke om coryene tar guppy-yngel, men min erfaring er at guppiene er ganske flinke til å la ungene sine i fred.

De to første dagene trenger du ikke mate. De har med seg litt balast fra moren, visstnok.

Det finnes yngel tørrfor, f.eks Tetra Baby, som du kan finknuse enda litt mer.

Du må kanskje bytte vann litt oftere, for de vil gjerne spise lite og ofte. Men de finner alger og annen mat i akvariet også.

De kan føde opp til tre ganger på en befruktning. Vet ikke hvor lenge du har hatt dem, om det er "far ukjent" eller en av dine fisker som er opphavet. Men du kan trolig regne med et kull til, eller to.

Jeg ville også latt dem være i karet og satset på "survival of the fittest".
Takker for svar!

Her i karet er det 1 mann og 4 damer. De var delt opp i kun hunn og kun hann der jeg kjøpte de så dette har nok den ene herremannen i akvariet mitt stått for.

Skal ikke se borti fra at det kommer fler snart da nei Stussa litt på at magen fortsatt var noe større enn de andre selv etter fødsel, men da fikk jeg jo svaret på det.
Det går cirka fire uker mellom hver gang de yngler. Hvis ikke hunnen stryker med av påkjenningen. Det kan skje, dessverre, men er slett ikke sikkert.

Du skal ikke se bort i fra at de andre damene er på vei, også.

Uansett er det gøy å følge med. Spesielt når fargene på halen begynner å vise seg etter noen uker.
Tilfeldig bekjentskap
© marte stensby
Reklame for plussmedlemskap