En egnet snegle for bolle

har tenkt litt på og han noen reker i en bolle. jeg vet ikke hvor stor bollen er med det skal jeg finne ut og legge inn.

jeg vil ha en reke som er helst så stor som mulig men ikke for stor for en bille .
den skal være lett og ta vare på og

helst kulle leve i en ph på 6.

hvis den ikke kan leve i denne phen så kan jeg fixe litt ph pluss eller/pluss en mineralstein..

mare komm med forslag til innrending art og vann forbedringer.
Skal du ha eplesnegle i en bolle så bør du ha PH på 7 eller mer og GH på 6-10 og du må ha lokk på bollen. Hvis bollen er 10 l så kan du ikke ha mer enn 1 eple for å ha to som kommer til å formere seg i en 10 liter fungerer ikke. Du bør ha masse planter og javamose for det liker reker hvis du skal ha det og da må du ta reker som tåler høye verdier slik som sneglene kan. Har du hardt vann så trenger du ikke tilsette vannet noenting.
Ja nå vet jeg ikke hva mer jeg skal si når jeg ikke vet hvor stor bolle du skal ha.
Jeg skrev feil.
jeg mente reker.

og bollen er på ca 7,5l
Reker har også skall som trenger pH på minst 7 for ikke å bli skadd av syre.
Ang str skal jeg overlate kommentering av det til noen som vet hva de snakker om.
-Elisabeth-
Reker har også skall som trenger pH på minst 7 for ikke å bli skadd av syre. Ang str skal jeg overlate kommentering av det til noen som vet hva de snakker om.

Det der stemmer ikke, og du burde ikke anta, men vite hva som er riktig før du svarer. Ta en titt i skalldyrbasen, så ser du. Sånne svar som du legger frem der skaper bare forvirring og er en av årsakene til at myter og feiltolkninger oppstår.

Jeg har alle mine reker i ph under 7, akkurat som tusenvis av andre akvarister. Og jeg har hatt dvergreker i årevis, og aldri hatt dem i ph over 7. De formerer seg og danner store kolonier, og har ingen problemer med skallet av den grunn. Det er snegler som du snakker om.

Det vanligste ph-nivået jeg har er mellom 6.5 - 6.8. Dette er fint for dvergreker som kirsebærreker, Røde krystallreker, Red Bee og andre former for vanlige dvergreker.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap