Kan noen i oslo hjelpe meg med å fikse silikonisere et akvarium

Hei.

Har et akvarium som trenger å få nytt silikon på den ene siden. Jeg er helt grønn på det området, og det hadde vært fint om noen i Oslo området kunne hjulpet meg med det.

Jeg kjøpte akvariumet for 1500 kroner, så det hadde vært fint om noen kunne ha hjulpet meg med dette for en billig penge...

Takk
hei

Kan dere isåfall gi meg en komplett og grundig fremgangsmåte på hvordan jeg kan silikonisere akvariumet?

Den har fått masse silikon på utsiden av den ene siden, det tetter lekkasje, men har ikke festet glasset, så når man fyller vann så utvider glasset helt til det holder på å sprekke.

Hvordan skal jeg fjerne alt det gamle silikonet?
Dette står det mye om her på forumet. Bruk søkefunksjonen her på AF, og velg Google-søket nederst på siden som kommer opp. Du vil få komplette fremgangsmåter og metoder for dette, jeg har sett drøssevis av innlegg om sånt opp gjennom årene. Det er bare å gidde og søke litt.
hei
Søkte litt igår og fant noen tråder men jeg forstår fortsatt ikke helt.
Jeg kan skrive det jeg forsto så kan dere rette på meg og legge til hva mer jeg må gjøre.

1. Fjerne all gammel silikon med tapetkniv (blir det ikke riper i glasset?)
2. Fjerne rester av silikonet med aceton
3. Sette på nytt silikon (hvordan gjør jeg dette og hvordan holde glasset presset sammen? Hvor mye silikon trenger jeg?
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap