Bactozym treng svar ;)

er det et bra prudukt??
virker det ??
er det bedre med dobbel dose eller trippel??
Om du søker litt i forumet finner du ørten bevis på at det er bortkasta penger.
er det bedre med dobbel dose eller trippel ??
Det fungerer ikke så det er ingen vits i å kaste bort penger på det.
så jeg må vente i en måned
sigen
så jeg må vente i en måned :(


du kan sette inn 2-3 fisk etter 14. dager, hvertfall det jeg har blitt fortalt.
Kjør en fire ukers innkjøring, og du vil slippe unna mye problemer og ekstraarbeid. Tilsetter du fisk etter bare noen dager/uker vil du så og si garantert få nitritt og de neste ukene vil gå til daglige vannbytter. Er du ekstra uheldig kan du også miste en del fisk på grunn av det. Så min anbefaling er å kjøre en fire ukers innkjøring, og i mellomtiden kan du planlegge hvordan du vil ha karet, hvilket innhold du skal ha etc.
4 uker er minimum, Bactozym er "Snake Oil" og har liten til ingen virkning. Det som virker er å kickstarte filteret med filterguffe fra et innkjørt filter hvis du kjenner noen som har et akvarium i nærheten.
hva skal man tro? med en google-add i denne tråden finner man link til en butikk som selger Tetra Baktozym, hvor det står:

Tetra Bactozym fremmer etableringen av nyttige mikroorganismer og fremskynder nedbrytningen av nitritt. Av denne grunn kan de første fiskene settes i akvariet etter kun 24 timer. Filterrengjøring og medisinering kan gjenomføres uten allvorlig svekkelse av bakteriekulturen ved bruk av bactozym.


så, hva skal man tro på?
Teppemann og Avada
hva skal man tro? med en google-add i denne tråden finner man link til en butikk som selger Tetra Baktozym, hvor det står: [quote]Tetra Bactozym fremmer etableringen av nyttige mikroorganismer og fremskynder nedbrytningen av nitritt. Av denne grunn kan de første fiskene settes i akvariet etter kun 24 timer. Filterrengjøring og medisinering kan gjenomføres uten allvorlig svekkelse av bakteriekulturen ved bruk av bactozym.


så, hva skal man tro på?

Selfølgelig skriver de det for å tjene penger.. prøv det selv og kom med en tilbakemelding..
Plussmedlem
Teppemann og Avada
så, hva skal man tro på?

Tror du 100 % på all reklame du ser? Jeg tviler på det.

Jeg har forsøkt Bactozym. Jeg merket ingen forskjell på innkjøringen av karet.
(Nå skal sant sies at Tetra anbefaler at Bactozym blir brukt sammen med SafeStart.)

Har selv erfaring med bactozym. Og det er ikke et mirakelstoff som mange påstår. Det er rett å slett div. næringsstoff som bakteriekulturen i filteret og div. andre microorganismer utenom filterbakteriene gjør seg nytte av, slik at de kan expandere. Enn ved vanlig fiskeløs innkjøring, hvor mesteparten av næringstoffene er fraverende. Og man anbefaler å bruke litt fiskefor, og la planterester vere i karet. Slik at bakteriekulturen får næring til å formere seg.

Å tilsette fisk etter 24 timer å tro det går bra er en utopi, etter en drøy uke vil jeg tro det er nogenlunde trygt å tilsette noen fisk. Men vi ventet i 14 dager, og når vi tilsatte fisk ble belastningen på filteret ganske stor og forventet en nitritt-topp. Men vi fikk ikke utslag på nitritt. Men det skal sies vi hatte skyhøye nitrittverdier 5 dager etter oppstart, hadde vi testet for amoniakk vil jeg tro den også hadde vært høy.

Nå vil jeg si meg enig med dem som sier at man ikke trenger det, for det gjør man strengt tatt ikke. Men er man utolmodig og ikke har tilgang på filtergugge til kickstart, så kan man spare seg 14 dager på innkjøringen. Min erfaring er at bakteriekulturen i det karet virker som om det er mer harfør en i andre kar.


Loomis
Tror du 100 % på all reklame du ser? Jeg tviler på det. Jeg har forsøkt Bactozym. Jeg merket ingen forskjell på innkjøringen av karet. (Nå skal sant sies at Tetra anbefaler at Bactozym blir brukt sammen med [URLBLOCK1].)


om det er reklame eller produktomtale spiller vel egentlig ingen rolle.

trådstarter spør om dette er et bra produkt og om det virker, og får svar på sine spørsmål, så tråden kan vel egentlig bare stenges.

de av dere som har testet og målt dette produktet kan jo i de minste vurdere å kontakte forbukerombudet/mattilsynet siden produktet ikke viker slik det er beskrevet i produktomtalen og dermed påfører dyr unødvendige lidelser.

og nå med den nye dyrevernloven er det vel strengt tatt straffbart å ikke melde fra om dyremishandling - i den grad dette produktet kan bidra til noe slikt?
men har en ting og spøre om du vet det med safestart og aquasafe mener du at det fungerer med det pluss bac
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap