Mallehuler... :-)

Noen som har laget noe sånt?
Smooth.... og hvis noen vet hvordan de lages, pm meg

[External Image]
Forholdsvis enkelt
Å lage slike huler er foholdsvis enkelt, men tidkrevende hvis du vil få det til å se naturlig ut.

Begynn med en stein (hvilken som helst stein, men en litt porøs er det letteste) og enten noen mur/steinbor og en slagdrill eller en oval meisel.

Med drillen begynner du bare med et hull og utvider hullet til det passer dine mål. målene må du avgjøre etter hvilke maller du har. Dette er den klart enkleste metoden, men sluttresultatet ser ikke heilt ekte ut, så du kan prøve og "file" hullet med et eller annet.

Bruker du meisel er det bare og begynne og hamre detg ut en åpning og så bare "knuse" deg en vei innover. dette blir mer naturlig, men er utrolig tidkrevende.

prøv deg frem hvis du har lyst med noen små stein før du begynner på en eventuellt stor en. skal teste ut dette skikkelig til våren/sommeren, må bare finne meg en sten som jeg liker. Mange av de her på jæren.

Men noen ting tu bør passe på. En stor kalkholdig stein, gir MYE kalk i vannet, En porøs stein kan fort ende opp med og sprekke og ikke se så fint ut. Men kommer til å lage meg noen når det blir varmere og kommer til å legge ut bilder av prosessen.
Tilfeldig bekjentskap
© Thomas Agnor
Reklame for plussmedlemskap