Fisken sover inne i filteret....

Min kampfisk svømmer inn i åpningen på filteret (øverst oppe på filteret, der hvor det er en trang liten åpning rundt utblåsningshullet) og ligger der og sover/slapper av.... Noen som har opplevd noe lignende?

Først fikk jeg helt panikk, da jeg var sikker på at fisken hadde satt seg fast (er jo rimelig trangt inni der for han - og han så passe skviset ut), og skulle forte meg oppi for å redde han. Da svømte han fort ut selv, og nå har jeg oppdaget at han til stadighet ligger på samme måte.

Ser veldig snålt ut da, at han presser seg inn i filteret...men ser ut som han liker det! Men jeg redd for at han plutselig skulle ende opp med å sitte fast...

Er dette helt unormal fiskeoppførsel? Har hatt denne pumpe til noen fisk før (også kampfisk) og aldri opplevd noe slikt. Noen med erfaring?

Redd fisken min skal sitte fast og dø inni der...
Ja, jeg har opplevd noe lignende, men det var med en Ancistrus.... Har aldri skjønt meg på det jeg heller...
Mine kuhlii-åler svømmer stadig inn utblåset til filterboksen min. Hver gang jeg stopper filteret blir det lite vann i boksen, så når det starter opp igjen så blir det en god del luftbobler og vann som kommer ut i høy hastighet med noen forskrekkede åler med på lasset. Jeg prøvde å sette et lite nett foran utblåset, men det ville ikke sitte ordentlig, så de får nå bare fortsette å gjemme seg inni der til jeg finne rpå noe bedre.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap