Tips til hvilke andre fisker jeg kan ha i akvariet mitt?

Jeg startet for et par mnd siden opp akvariet jeg fikk til bursdagen av min kjære, et 115 liters...

Har nå:

-4 voksne black molly (+ at de har fått 6 yngel som nå har vokst seg til et par cm store..)

-6 platyer i div. farger


-1 garra flavtra (hadde 2 men den ene hoppet på gulvet om natten og døde..

Fiskene ser ut til å ha det bra, yngler og ingen har dødd (utenom den som var så dum og hoppet på gulvet da..)

Høres det ut som det er nok fisk i akvariet eller er det i det hele tatt plass til flere?

Hvilke fisk går greit sammen med platy og black molly? Liker godt fargerike og spesielle fisker.. tenkte først på å anskaffe et scalarepar men har forstått at de blir for store og krever større plass..

Bør jeg ha mer enn den ene algespiseren jeg har?

På forhånd takk for svar!

kan være greit med noen fler som spiser alger enn bare en., men d trenger ikke nødvendigvis å være "vanlig sugemalle".

feks, eplesnegler... nydelige skapninger! mange forskjellige farger og størrelser, og de holder glasset helt fritt for alger.

og SAE (siamesisk algespiser), morro små fisk, som du gjerne må holde i stim. masse personlighet og skikkelig søte når de smatter på bladkantene etter alger.

(nå har jeg ikke tatt hensyn til vannkvalitet og verdier når jeg foreslår, så du bør sjekke om de passer med dine verdier )
Thatina
kan være greit med noen fler som spiser alger enn bare en., men d trenger ikke nødvendigvis å være "vanlig sugemalle". feks, eplesnegler... nydelige skapninger! mange forskjellige farger og størrelser, og de holder glasset helt fritt for alger. og SAE (siamesisk algespiser), morro små fisk, som du gjerne må holde i stim. masse personlighet og skikkelig søte når de smatter på bladkantene etter alger. (nå har jeg ikke tatt hensyn til vannkvalitet og verdier når jeg foreslår, så du bør sjekke om de passer med dine verdier )


Takker for svar!

Snegler er jeg ikke noe glad i så det blir det ikke.. men skal sjekke ut SAE...
hehe, sjekk ut bildetråden på snegle-delen av forumet. jeg heller likte ikke snegler før jeg så den, men ble ganske raskt frelst :P
Otto er også en søt liten algespiser. Artige å se på er de også, de svømmer så merkelig.
Et akvarium med platy og black molly kan ofte være veldig vakkert, har selv hatt et 120L med platy, black molly og ancistrus. Livlig og fargefult Dersom du liker disse fiskene kan det være pent å bare kjøpe inn noen flere og la dem formere seg. Jeg slet litt med at den ene black molly-hannen gledelig kastet seg over yngel, men med litt flere planter og gjemmesteder endte det med at han bare holdt bestanden på et greit antall.

Hvis du allerede har platy, black molly og vil kjøpe inn enda flere arter, kan det fort bli rotete og "for mye" inntrykk i akvariet. Både platy og molly svømmer i hele akvariet, ofte for seg selv da disse ikke er stimfisk. Enda mer gjør det fort til et kaos, men dette er selvfølgelig smak og behag.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap