for rett under 2 uker siden fant jeg en død han guppy i karret. varme kolben hadde ikke slått sei av og det var 29 grader i vannet. jeg trudde det var stress med det første men så fikk en av hun guppyene yngel og nå ser den helt F***** ud og svømmer rart. det har den gjort i ca en uke nå og jeg ser ingen hvite prikker på dn. ser ut som den holder på å dø. en av de andre gubbyene ser jeg har fått noen hvite prikker på halen men den virker helt fin i formen. jeg lurer på om det kan være hvitprikk og om jeg skal medisinere. det er også 3 andre guppyer i karret og de virker helt friske. samme med de 3 mallene som bor i karret.
det har vært en del uvariasjoner i temperaturen fra 24-27 grader opp og ned den siste uken på grund av kulden ute ( har problemer med og holde stabil varme i huset).
jeg har skiftet 30% vann 4 ganger de siste 10 dagene. i tilleg har jeg gitt noen liter hver gang fra det andre store friske karret mitt.
karret er 55 liter og holder perfekte vann verdier (testet både nitritt, nitrat og ph 3 ganger den siste uken).
den med rød hale har hvite prikker.
den som svømmer rart med rød hale er den som holde på å dø.
den med blå hale er en sunn og fin gravid hun uten tein till sykdom eller stress.
takker for all hjelp