Gjellemark hos malawi?

Hei. Jeg satt og leste på en tråd her inne der det kom opp noe om gjellemark. Jeg kjente til min forskrekkelse igjen mange av symptomene hos mine fisker(det skal sies at de ellers virker friske og fine) da symptomer som å klø seg mot bunnen,stener eller røtter. samt at avføringen er lang og sammensatt. De ser ikke syke ut så jeg har ikke tenkt at noe var galt før men nå begynner jeg å lure litt. Dette er ikke noe som har skjedd en eller to ganger men noe de jevnelig gjør.
jeg har lest litt på forum og prøvd og finne noe om gjellemark men har enda ikke funnet noe.
Jeg håper noen kan hjelpe meg med svar på noen spørsmål jeg har, da jeg er helt blank her.
1) Hva kan sykdommen komme av?
2) Hvordan kan jeg bli sikker på om fiskene har dette?
3) Hva er de faktiske symptomene?
4) Hva kan jeg gjøre for å få de friske?

Har forsåvidt malawier.
Hm...
Jeg hadde selv noe av samme problemene når jeg startet opp en stund si. 3 av ciklidene mine klødde seg langs bunnen og hadde lange doodlies så hang og slang. etter en stund fant jeg ut det var vann verdiene som var årsaken til symptomene.

så jeg satte i gang med vannbytte og fikk friskt vann av en kompis og etter en ukes tid stoppet fisken og oppføre seg slik.

det er viktig og sørge for at PH og GH er som det skal. noen Malawi pleier ofte og trivs i en PH opp i mot 8 så det er viktig og finne ut hva slags malawi du har og hva vann verdiene dine er
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap