Scalare i 110 er det mulig

har et 110 liter kar med 8 tetra men mamma vi så gjerne ha to små scalare er det mulig å ha dem i en 110 liter
Nei. De blir altfor store for en 110 liter. Hvis denne 110 literen er det største du har, vil du bare kunne ha dem en kort periode før de må flytte til noe større.

Men problemet er jo at folk flest ikke ser når det blir for trangt og fisken trenger mer plass. De bare lar det skure og gå.
Scalarer er ikke egnet for en 110 liter annet enn når de er nærmest yngel.

PS!
Jeg puttet scalarer i 110 literen min da jeg var nybegynner, jeg også. Men jeg så jo med en gang at det var for lite. Så jeg kjøpte meg 2 nye akvarier på 250 liter hver, og da hadde jeg plutselig nok plass, hehe
jo større kar til scalare jo bedre...ser det hvertfall når de blir store jeg begynte med 285 liter... det gikk jo greit men en del knuffing... så fikk jeg blod på tann og kjøpte meg en 540liter.. du skal se de blei mer høyreiste... nå har jeg nok en gang byttet kar.. til 720liter og nå er dem helt rå... finnene står som spyd der de svømmer rundt.. sier ikke at du måå ha 720 liksom men jeg ser at de trives bedre og bedre jo større kar de har fått her..
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap