Vaske huset med Get off! for å hindre at katt markerer inne?

Lurer på om dere tror det er mulig å blande Get Off! med en bøtte vann og vaske i hele huset? (Get Off! er en spray som gjør at katter ikke tisser/bæsjer på samme stedet som du har spraya)
Nå for tiden har vi problemet med at kattene på snart et år har begynt å markere inne... Og de nekter å gå ut p.ga kulden
Vet ikke hva vi skal gjøre.... For vi vet ikke hvor de har markert heller.
Jeg har fått valp i hus, og da hun hadde et par uhell i starten brukte jeg "wash and get off" og vaska over det, og vaskevann oppå der igjen når get off'en hadde tørka. Vil tro det går bra å blande direkte i vaskevannet, men jeg synes gulvet blir klissete der det er blitt brukt? Vet ikke hvor vidt det er bra for kattene å snuse det inn hele tiden heller, snuten er jo ikke langt over gulvet.
Ser du dem ikke når de tisser, kan du forsøke å legge ut aviser her og der, i hjørner og under bord etc. Katter foretrekker gjerne å tisse på dem fremfor et kaldt gulv:P

Men hvis kattene dine plutselig har begynt å tisse inne, selv om de egentlig er husrene og har dokasse, ville jeg hørt med dyrlege om de kanskje kan ha en urinveisinfeksjon. Det er heller ikke så veldig sjelden at kastrerte hannkatter får problemer med urinstein.

Er det ukastrerte hanner du har, og du er sikker på at det er markering og ikke tissing de driver med, ville jeg kastrert dem så lenge du ikke skal avle på dem. Søstra mi har en siamesergutt som ikke ga seg med markering før den ble kastrert, og kastrering hindrer også uønskede kattunger som er blitt et problem i Norge i dag.

Lykke til med å finne ut av problemet!
Kattene har aldri vært husrene selv om vi har prøvd og prøvd, de nekter å gå ut og de har jo kattedo og de bruker den, men det ser ikke ut til å være nok... :S Kattene har siden begynnelsen nektet plent å gå ut, så vi må liksom slenge dem ut og lukke døra kvikt før de løper inn igjen. Så selv om vi har prøvd det meste, er de bare innekatter.
Vi bor i et ganske rotete hus så det er vanskelig å ha kontroll på hvor de urinerer eller markerer... Er 100% sikker på at det er hankatten som har markert, han er rundt 9 måneder og er ikke kastrert. Og det var en skikkelig stram lukt over hele huset.
vi hadde også en katt som plutselig begynte å drite i blomsterpottene her i huset også har vi en norsk skogskatt som er ute 5minutter om dagen, å sprinter inn igjen etter å ha gjørt sitt fornødne i 35blå... vi prøvde alt som var...kastet blomsterpotta og blomstene og katta fortsatte å gjøre fra seg på samme sted til og med etter at vi hadde pusset opp!!!!!! skal ikke si hva som skjedde med den som ikke var stuerein......... annet enn at nå har vi bare skogskatten og han blir helt bajas når han må ut også kommer han inn igjen og ligger foran peisen resten av dagen
Hvilken kattesand bruker du? Fin sand eller grov grus? Mine katter foretrekker sanden. Den er bedre å trå på.

Hvor ofte renser du ut av doen? Med to katter, som kun går inne, og en do, så bør det tas utav minst en gang for dagen.

Hvis det er hannkatten som markerer, så er han absolutt klar for kastrering.

Ville ikke vasket hele huset med get off, men skjønner at du er lei. Har de et spesielt sted de går på do, så kan du prøve å sette kattedoen på det stedet. Hvis det er flere steder, så får du sette ting i veien, slik at de ikke kommer til. Det går også an å legge nyskrellet appelsinskall på plassene. Mine katter hater lukten, og rygger unna. Men når skallet tørker inn funker det ikke lenger.

Hva vasker du med? Ikke bruk salmiakk eller klorin. Da kommer kattene til å forsette å gå på do der, da det avgir en lignende lukt som kattenes urin/avføring.

Kanskje du kan prøve å ha jord i kattedoen? De fleste katter elsker å grave i jord Kanskje de da vil gå på do der? Og så bytter du ut med sand etter hvert.

En gang tok jeg den ene katten min i å tisse på en plastpose, som lå på gulvet. Han har alltid vært stuerein, så syns det var veldig rart. Tok ham med til dyrlegen, og jadda: infeksjon.

En annen gang hadde jeg en bøtte med akvariesand stående, og mine katter fant ut at siden det var sand der, så kunne de sikkert gå på do der...

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap