Hvordan skille nyutklekket artemia fra eggene?

hvordan gjør dere det når artemia eggene er kleggt og de skal skilles ut???? går det an og bare ta alt i vannet med salt vannet eller???
ps, har ikke sånn skille ut sett, så hvir noen selger så fint om du sier i fra!!!

dette haster så håper på fort svar
??
og jeg har nå hatt disse scalare ynglene i 3-4 døgn, og det de har fåttt er frosne mygg larver, men det spiser de jo ikke så hvorfor lever de forsatt???:O:O:O
jose
hvordan gjør dere det når artemia eggene er kleggt og de skal skilles ut???? går det an og bare ta alt i vannet med salt vannet eller??? ps, har ikke sånn skille ut sett, så hvir noen selger så fint om du sier i fra!!! dette haster så håper på fort svar:)


Hvis du leter litt, så finner du.
HER er en tråd med bilder. Bla nedover til du kommer til artemiaen.
Har du kaffefilter i huset? Det aller beste er å bruke artemiasil, men om du ikke har det fungerer det greit å tømme de klekte artemiane i den mengden du skal fore med over i et (ubrukt) kaffefilter, skylle godt i rennende vann, for så å tømme oppi yngelkaret.
Takk
mona: takk, for informasjonen, vet du om eller selger du sånn sill???
jose
mona: takk, for informasjonen, vet du om eller selger du sånn sill???


Ja
Artemia-sil finner du hos bl.a. Webzoo.
Men det lønner seg selvfølgelig ikke å kjøpe kun en småting. Minste-portoen gjør at man bør samle opp litt av det man trenger, og handle litt mer pr gang.
okei) takk, vet du hvor mye portoen er??
Jeg bruker bare et slik kaffefilter som man kan bruke mange ganger, koster vel 15,- på biltema eller noe. Burde kunne kjøpes andre steder også ville jeg tro.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap