Hvordan innrede akvarie uten planter?

eg har nå et 120l akvarie, der har eg bare 2 energi lys som nesten ingen planter trives i, så hvordan innrede akvarie, skal huse et juvel par og en stim med kobbertetra og l270 og kansje corydoras vis det går, vil innrede det så det er fint å se på og er bra for fiskene, tengte å kansje bruke røtter fra Einebusker(såg han som har måndens akvarium brukte det) og noen litt store steiner, vil også ha det litt mørkt, prøver nå med gullerotgress om den overlever med lyset, så skal eg ha den som flyteplante, har tatt java mose oppi der for å se om den overlever, vis den gjør det vil eg ta masse mose på røttene, men ellers kossen kan eg innrede det uten planter?
eg har nå biltema sand, men eg vil ha en mørkere, eg likte den coop kattesand, men kan juvelciklide og corydoras gå med den, hadde grus til juvelciklidene og syntes det var så fælt å se på dem stikke fjeset i den skarpe grusen, blir det det samme med kattesanden?
Dropp kattesanden. Du skal ikke ha planter sier du, og hele poenget med å bruke den uvanlige bunnlagsmetoden i et akvarium, var næringen den leire-kattesanda var laget av! Du vil få alger, mye alger, om du begynner å tukle med noe sånt

Skal du ha et planteløst kar, så må man tenke litt kreativt for å kunne skape et undervannslandskap som likevel er interessant. Da må du bruke røtter og stein med spesielle og pene former.

Har du sett redmoor-røtter, med de krokete og lange, tynne grenene?
Ta også en kikk på forsteinet tre, utrolig flott stein man kan bygge vakkert landskap av. Kan bli ordentlig lekkert !
er det noen andre sand eg kan bruke, som er litt mørk eller rødlig og ikke er så dyr? eg kan vel bruke eine busker i akvarie? har allerede masse alger der vil ikke ha mer
har sett på redmor røtter, de er nydelige, men de koster litt, penger er ikke noe eg har mye av, men eg tror eg skal prøve å få tak i noen uansett, en venn av meg har plukket store og fine røtter ute, men det er bare at de er helt tørre, kan eg bruke de vis eg bare holder dem nede med steiner
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap