Eplesneglen min er borte..

Jeg hadde en eplesnegle i karet mitt, men de siste dagene er det blitt borte.

Jeg har kikket i alle krinker og kroker. Under roten, steiner og under planter men kan ikke finne den.. Noen som har opplevd lignende eller vet hva som kan ha skjedd?

Jeg kan selvfølgelig skaffe meg en ny snegle, men jeg er redd de skal formere seg når jeg har flere der. I tilfelle den jeg har dukker opp igjen..

Litt info om akvariet

60L

24 neonetra
4 indiaske glassmaller (vet jeg må ha min 2 til)
1 betta splendens
1 ancistrus

På forhånd takk!

På forhånd takk!
Det er jo en veldig liten eplesnegle, så den kan gjemme seg veldig godt. For eksempel under et blad, oppe i lokket på akvariet osv.

Den kan også ha krøpet ut av akvariet dersom det er åpning f.eks der ledningene kommer inn i akvariet....
har du dekkeglass på akvarie? kan det være at den har krøpet ut av akvarie?eg har hatt 2 eplesnegler som har krøpet ut lednings hullet på lokket. det med formering kan du enkelt kontrolere, de legger egg over vann, så det er bare å ta eggene vekk vis du ikke vil ha unger på de.
Inaktiv bruker
Dette med at de kryper ut ledning hullet viste jeg ikke... er det noen måte å ungå dette??? =D
Erik Silgjerd
Dette med at de kryper ut ledning hullet viste jeg ikke... er det noen måte å ungå dette??? =D

Ja, det kan unngås ved å tette hullet

Bruk det du synes er passende. Jeg foretrekker en liten bit svamp.
Takker for svar!

Jeg har toppdeksel med armatur ja. Så er vel noen små hull der.
Men sneglen er observert tidligere idag så den er ihvertfall i akvariet.

Skal tette småhullene så slipper jeg og tenke på att den kommer seg ut.
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap