150 liter sammensetning

jeg har nåe et 150 liter akvarium med sandbunn, der går det:

et par med palettciklide
en stim med ca 17 sebrafisk
og noen ancistrus

( jeg har også 9 corydoras aeneus og noen få halvstore guppyer. men disse skal jeg selge/gi bort)

jeg har netopp skaffet meg noen sommerfuglciklider, og så lurte jeg påom dere hadde noen tips til andre fisk jeg kunne ha, eller eventuelt bytte ut eller få flere av.( er blitt omtrent hekta på ciklider nå)

har også et annet spm her: hvordan kan jeg legge forholdene best til rette for at ancistrusene skal legge egg?
Hvis du har tenkt å ha yngel på palettene, ville jeg ikke hatt andre ciklider eller små fisk i karet. de er veldig aggressive og kan finne på å jage, nappe og spise mindre fisk i karet.
Da jeg hadde paletter mistet jeg 20 neontetra, og en haug med ancistrusyngel! Hunnen følte seg truet av ancistrusyngelen da hun hadde frittsvømmende yngel, og derfor spiste hun alle som kom for nært De andre fiskene ble veldig stresset siden de alltid måtte oppholde seg i et lite hjørne, og dette var i en 180 liter. Måtte flytte palettene i eget kar.
Mange som sier at i et godt beplantet kar så vil ikke jagingen bli så ille, men jeg hadde/har mange planter og røtter i 180 literen (se profil for bilde) og hjalp ingenting...
ok. da tror jeg at jeg venter litt og ser da
Har du både palett og sommerfuglciklider i et 150L akvarium?
Stine Sofie Finholt
Har du både palett og sommerfuglciklider i et 150L akvarium?

ja,det har jeg. har selv lest flere steder at det vil gå greit. og at ciklider kan gå sammen, men ikke alle typer. eks: paletter kan gå sammen med sommerguglciklider fordi de svømmer også mer i toppen osv...

alle tips eller v eiledning hjelper også. men jeg er ganske sikker på at det skulle gå bra. men hvis du har hørt noe annet så må du bare si ifra
Er ikke noen ciklide-ekspert, men tror ikke du skal ha så mye mer i akvariet før det blir fult hvis du allerede har to par cicklider
ok jeg tror nok jeg lar det bli som det er en stund nå, og så får jeg se hva jeg gjøre fremover
takk for svar
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap