Otto vs ancistrus?

Hei!
JEg har et 45 liters akvarium nå, med noen Guppyer og 3 Otto.
Hvordan trives Otto og Ancistrus sammen? Blir det mye krangling om revir når det finnes få huler?
Jeg vet at mitt nåværende akvarium er alt for lite til Ancistrus, men skal skaffe nytt og mye større akvarium om 3-4 måneder som vil passe den perfekt =)

Håper på svar, vil jo ikke at fisken skal mistrives :-S

Vennelig hilsen
Joakim

Vil nok anbefale deg å vente med ancistrusen til du får deg større akvarium. Otto er ikke avhengige av huler på samme måte som ancistrus. Har selv hatt otto og ancistrus i et 120L akvarium uten problem.
Takk for svar

Jeg er veldig fasinert av ancistrus og er litt utålmodig :-P
Jeg vet ikke hvor fort en ancistrus vokser, men du tror at selv en liten ung ancistrus vil misstrives i mitt akvarium?
Som sagt tidligere så vil jeg virkelig ikke at fiskene mine skal misstrives, og vil ikke kjøpe en ancistrus hvis dette er helt uansvarlig...
Maller vokser relativt sakte, så dersom du har sikre planer om et større akvarium om 3-4 mnd, ser jeg ikke noe problem i å skaffe en liten Ancistrus nå.

Det selges stadig Ancistrus yngel på rubrikk/annonseforumet her, til en mye billigere penge enn i zoobutikken. I butikken koster de vel en femtilapp, men du får dem for 10-15 kr av privatpersoner.
Takk for hjelp og råd!
jeg har nå kjøpt en fin liten malle, veldig fornøyd
Litt sky, men håper den blir litt mer husvarm
Kjøpte i dyrebutikk da, så måtte nesten ut med 95,- men sånn gikk det...

Igjen takk for hjelp
Angående sky malle, så er det jo vanlig at disse er mest aktive om kvelden, men jeg har opplevd at den blir mer dagaktiv om det finnes mange gjemmesteder for den. Så det kan være du ikke kommer til å se så mye av den om du har få huler.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap